Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp med val av utrustning(allt!)

  • yeeah

    Medlem
    4 juli, 2006 vid 20:57

    😀 😀
    på dom bara!

    Nilsson wrote:
    Kajtar man med ett cirkustält, så blir det cirkus var gång! Eller hur?
  • mrmille

    Medlem
    4 juli, 2006 vid 22:34
    Nilsson wrote:
    Kajtar man med ett cirkustält, så blir det cirkus var gång! Eller hur?

    Exakt
    Dom flesta circustält blåser man upp istället för att resa dem på normalt sätt.
    Sluta käka testosteron och ta dina normala östrogenpiller istället.
    😉 😉 😉

  • hugeo

    Medlem
    4 juli, 2006 vid 22:48
    Lärs wrote:
    Tjoho!
    Jag skulle behöva lite goda råd!
    Ska gå någon kurs så snart som möjligt, väntar på svar från några… Men jag är öppen för fler förslag! Tänkte att jag skulle gå hemma i Linköping/eller runt karlskoga(karlstad?) men just nu vet jag inte, kan man få något bra erbjudande från någon annan neråt skåne så kanske det får bli en helgtripp, förslag på bra o gärna billiga kurser tas emot tacksamt! (Skicka gärna erbjudanden ni som har, både på kurs och full utrustning!)

    Det jag sen skulle behöva hjälp med är val av utrustning, jag tänkte först köpa begagnat -04/05 men vet inte om jag nu vill ha en bow istället, alltså köpa nytt, om jag inte hittar någon begagnad vilket verkar svårt…

    Jag väger 80kg kommer surfa mestadels i Linköping/Motala, kör snowboard om vintrarna och lite wake på sommrarna(vill nog inte börja med för stor bräda även om jag är nybörjare…)
    Problemet är väl att det kostar mycket med nytt, när man är student är inte pengar det man har mest av.. iofs kan jag köpa begagnad bräda, men en ny bow drar ändå iväg med priset :frown:
    Hade tänkt att jag skulle kunna lägga ut 10000:- om jag ska ha “ny” drake.. hoppas att något kanonerbjudande ska dyka upp. Fyllde år i söndags så budgeten ökade lite från då jag skulle köpa begagnat :tongue:

    Vet inte riktigt vilken storlek jag ska välja heller, står o väger mellan 12 och 14kvm. Är något märke at föredra? Vilka bow finns det som verkar vettiga, någet märke man ska akta sig för?
    Jag har kollat lite på dessa:
    Naish Shockwave
    Ozone Instinct
    EH Ripper
    North Vegas06
    Slingshot Turbo Diesel
    Best Waroo

    Så sammanfattningsvis, vill ha hjälp med drake, bräda, kurser, allt man behöver som nybörjare!
    Tack!

    ORKAAA HUGGA!

    köp allt utom Naish, SS dom suger getpungen

  • nilsson

    Medlem
    5 juli, 2006 vid 05:32
    Cortex wrote:
    Har herr Nilsson haft en dålig dag idag? Du verkar vara lite grinig? 😉

    /Kaj(Tech)
    Ingen vind+ övergångsåldern!

  • biorno

    Medlem
    5 juli, 2006 vid 08:22

    “BOW drakarna är ett stort framsteg för de “uppblåsta” men de är fortfarande inte alls lika sköna att ha å göra med som mina Venoms, sen kom den stora Venom ormen och åt upp den lilla kitaren och så slutade denna saga”

  • tobas

    Medlem
    5 juli, 2006 vid 11:50
    Biorno wrote:
    “BOW drakarna är ett stort framsteg för de “uppblåsta” men de är fortfarande inte alls lika sköna att ha å göra med som mina Venoms, sen kom den stora Venom ormen och åt upp den lilla kitaren och så slutade denna saga”

    En annan saga är den om kitaren och den stora otäcka hårda stranden, men det är ju som sagt en helt annan saga och annan kite oxå för den delen 😉

  • patrikol

    Medlem
    8 juli, 2006 vid 17:50
    HugeO wrote:
    Lärs wrote:
    Tjoho!
    Jag skulle behöva lite goda råd!
    Ska gå någon kurs så snart som möjligt, väntar på svar från några… Men jag är öppen för fler förslag! Tänkte att jag skulle gå hemma i Linköping/eller runt karlskoga(karlstad?) men just nu vet jag inte, kan man få något bra erbjudande från någon annan neråt skåne så kanske det får bli en helgtripp, förslag på bra o gärna billiga kurser tas emot tacksamt! (Skicka gärna erbjudanden ni som har, både på kurs och full utrustning!)

    Det jag sen skulle behöva hjälp med är val av utrustning, jag tänkte först köpa begagnat -04/05 men vet inte om jag nu vill ha en bow istället, alltså köpa nytt, om jag inte hittar någon begagnad vilket verkar svårt…

    Jag väger 80kg kommer surfa mestadels i Linköping/Motala, kör snowboard om vintrarna och lite wake på sommrarna(vill nog inte börja med för stor bräda även om jag är nybörjare…)
    Problemet är väl att det kostar mycket med nytt, när man är student är inte pengar det man har mest av.. iofs kan jag köpa begagnad bräda, men en ny bow drar ändå iväg med priset :frown:
    Hade tänkt att jag skulle kunna lägga ut 10000:- om jag ska ha “ny” drake.. hoppas att något kanonerbjudande ska dyka upp. Fyllde år i söndags så budgeten ökade lite från då jag skulle köpa begagnat :tongue:

    Vet inte riktigt vilken storlek jag ska välja heller, står o väger mellan 12 och 14kvm. Är något märke at föredra? Vilka bow finns det som verkar vettiga, någet märke man ska akta sig för?
    Jag har kollat lite på dessa:
    Naish Shockwave
    Ozone Instinct
    EH Ripper
    North Vegas06
    Slingshot Turbo Diesel
    Best Waroo

    Så sammanfattningsvis, vill ha hjälp med drake, bräda, kurser, allt man behöver som nybörjare!
    Tack!

    ORKAAA HUGGA!

    köp allt utom Naish, SS dom suger getpungen
    Tro inte på hugge! Gammalt kiteordspråk!
    Naish Raven är helt klart bland det bästa som gjorts.
    EH är inte bättre än allt annat trots att Hugge alltid vill få folk att tro det.
    SS är bra grejor.
    Dom flesta stora märken har bra grejor mer en fråga om känslan i kiten antingen gillar man den elller så gör man det inte.
    Testa själva finns många olika körstilar som gillar olika typer av kites.
    Du hugger alltid din gamle skojare! 😉

  • hugeo

    Medlem
    9 juli, 2006 vid 21:08
    patrikol wrote:
    HugeO wrote:
    Lärs wrote:
    Tjoho!
    Jag skulle behöva lite goda råd!
    Ska gå någon kurs så snart som möjligt, väntar på svar från några… Men jag är öppen för fler förslag! Tänkte att jag skulle gå hemma i Linköping/eller runt karlskoga(karlstad?) men just nu vet jag inte, kan man få något bra erbjudande från någon annan neråt skåne så kanske det får bli en helgtripp, förslag på bra o gärna billiga kurser tas emot tacksamt! (Skicka gärna erbjudanden ni som har, både på kurs och full utrustning!)

    Det jag sen skulle behöva hjälp med är val av utrustning, jag tänkte först köpa begagnat -04/05 men vet inte om jag nu vill ha en bow istället, alltså köpa nytt, om jag inte hittar någon begagnad vilket verkar svårt…

    Jag väger 80kg kommer surfa mestadels i Linköping/Motala, kör snowboard om vintrarna och lite wake på sommrarna(vill nog inte börja med för stor bräda även om jag är nybörjare…)
    Problemet är väl att det kostar mycket med nytt, när man är student är inte pengar det man har mest av.. iofs kan jag köpa begagnad bräda, men en ny bow drar ändå iväg med priset :frown:
    Hade tänkt att jag skulle kunna lägga ut 10000:- om jag ska ha “ny” drake.. hoppas att något kanonerbjudande ska dyka upp. Fyllde år i söndags så budgeten ökade lite från då jag skulle köpa begagnat :tongue:

    Vet inte riktigt vilken storlek jag ska välja heller, står o väger mellan 12 och 14kvm. Är något märke at föredra? Vilka bow finns det som verkar vettiga, någet märke man ska akta sig för?
    Jag har kollat lite på dessa:
    Naish Shockwave
    Ozone Instinct
    EH Ripper
    North Vegas06
    Slingshot Turbo Diesel
    Best Waroo

    Så sammanfattningsvis, vill ha hjälp med drake, bräda, kurser, allt man behöver som nybörjare!
    Tack!

    ORKAAA HUGGA!

    köp allt utom Naish, SS dom suger getpungen
    Tro inte på hugge! Gammalt kiteordspråk!
    Naish Raven är helt klart bland det bästa som gjorts.
    EH är inte bättre än allt annat trots att Hugge alltid vill få folk att tro det.
    SS är bra grejor.
    Dom flesta stora märken har bra grejor mer en fråga om känslan i kiten antingen gillar man den elller så gör man det inte.
    Testa själva finns många olika körstilar som gillar olika typer av kites.
    Du hugger alltid din gamle skojare! 😉

    du har ju inte testat nått juuuh

  • imported_lars

    Medlem
    10 juli, 2006 vid 07:27

    Någon som kör med, eller testat, Takoon Nova? Såg att Nova2 kommer nu också…

  • sidpiraya

    Medlem
    10 juli, 2006 vid 13:04
    Lärs wrote:
    Någon som kör med, eller testat, Takoon Nova? Såg att Nova2 kommer nu också…
    Kommer testa en närmasta veckan eller så återkommer efter det med info
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp med val av utrustning(allt!)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.