Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med vindriktningar/tips för Näset/Skåne

  • Hjälp med vindriktningar/tips för Näset/Skåne

    Publicerad av soulandradical på 13 oktober, 2005 vid 08:20

    Tjena
    Har surfat nere på Falsterbonäset i många år men har i år börjat märka att det blir väldigt få gånger man får bra vågor för “riktig” vågridning.

    Det blir klart aldrig samma förhållanden som utomlands men det känns ändå som att det blir alldeles för mycket ren onshore för min del och mest en form av freeride/bump´n Jump. Det borde kunna bli mycket bättre!

    Jag behöver därför lite goa, mer detaljerade tips, från er mer rutinerade vågseglare, om vilka spots som kan leverera lite mer cross shore och lite längre vågor.

    Typ:
    “SW i Skanör levererar fint swell och mer cross shore längre in i bukten”, kör dit och segla xxx hundra meter dit osv, “väst som vrider mot NW kan bli riktigt bra på spot x” osv, osv, I think you get the picture…

    Min fråga gäller framföallt Näset men även syd- och ostkusten är intressant.

    Med förhoppningen att det nu dyker upp några riktigt bra “perfekta dagar på rätt ställe” nu i höst och att ni inte sitter och håller inne på era favoritspots/rikningar, för så många är vi ju inte som kör här nere i Skåne.

    Tack!

    soulandradical svarade 18 år, 7 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med vindriktningar/tips för Näset/Skåne

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.