Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hjälp om begangnat

  • hjälp om begangnat

    Publicerad av cosmos på 8 maj, 2000 vid 07:30

    hejsan ja behöver lite hjälp om vad ja ska tänka på vid köp av beg bräda.
    ja har surfat ett par år och tycker att min Bic Calypso 320 börjar bli lite trälig å surfa på så ja funtar på å köpa ngt mindre. har hört att ja borde köpa nån som e ca 110-130 liter men vilken sor å va ska man tänka på?
    önskar mycket hjälp för att slippa bli besviken sen vid på blivande bräda pga dåligt köp!

    // jocke

    plankton svarade 24 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • linsurfer

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 08:17

    Hur mkt är du beredd att betala. Ta en titt på paketet på http://www.letsbuyit.com uder vattensporter. Det är VÄLDIGT prisvärt.

  • cosmos

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 08:47

    ca 3-4000 hoppas att klara mig me de fast de gör ju aldrig ngt om de e billigare!!

    paket e inte de me segel å sånt då??

  • linsurfer

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 09:19

    Hela faderullan! Allt du behöver förutom dräkt, hängsele och hängseletamp.

  • cosmos

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 09:39

    va där inne å holla men de va skit dyrt!! 🙂
    fast de e bara brädan som behövs har allt annat!!

  • swe876

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 10:54

    Kolla in min annons på Säljes! Förutom mina grejer så såg jag mycket bra grejer till bra priser.
    /Jona SWE876

  • plankton

    Medlem
    9 maj, 2000 vid 06:23

    Om du tycker att din bic har funkat bra så varför inte fortsätta på samma linje!
    Om du vill ha en billig helt ok bräda på typ 125 l så kan du komma över en bic Astro Rock för ca 1500kr, Den kommer du klara dig på i ett år eller mer beroende på hur mycket du surfar. Vill du kliva upp ett steg till på en gång så finns det bic vivace eller bic veloce två jättebra brädor som är både snabba och lättseglade om du köper en runt 290cm (borde du hitta för under 3000 kr). Har du mer stålar att spendera tycker jag att du ska köpa en bic techno 283 à 150 l. Fast då får du nog vara beredd att lägga runt 7000kr.

    Jag tycker det låter som du skulle klara dig bra på en Astro Rock Det är mycket segling för pengarna.

    Vad du ska tänka på vid köp av beg brädor så kan det skillja sig ganska mycket från modell till modell, så kolla in vad som är intressant och fråga mer spec. om vad du ska titta på så får du säkert fler svar.

    Lycka till

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hjälp om begangnat

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.