Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp om rätt kite etc

  • acce

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 08:31

    Milkman 😀

    Tackar för invitationen och tar den på orden. Vill gärna följa med någon/några som kan introducera mig i kite-suf-vetenskapen 😉 Åker tyvärr bort på torsdag en vecka men hoppas vädret håller sig schysst när jag kommer tillbaka så jag kanske kan hänga på då :smirk:

    Simma lugnt 🙂

  • skye10

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:02
    Acce wrote:
    Ahhh…är rätt vilse nu när jag vill börja med kitesurfing (vatten). Vad bör man tex ha för kite, sele, bom, bräda, när man är tjej och väger mellan 50-60kg och bor i stockholmsområdet? :confused: Hur ska man tänka när man ska köpa…. Snälla hjälp!

    Du ska tänka enkelhet, stabilitet och effektiv kraft per kvadratmeter. Då får du fyra bokstäver: foil

    Kul att det är fler och fler tjejer som hittar till sporten. Gå in på kitenation.se istället så träffar du fler kitare, både tjejer och killar, som håller till i Stockholm.

    Finns en del bra spots i Stockholm men vinden är relativt byig. Dock inga problem om du har rätt grejjer. Innan du bestämmer dig, häng med ut så får du testa de senaste modellerna från Flysurfer; Speed, Pulse och P3. Checka ut: http://www.flysurfer.de eller http://www.kajtech.nu

    De två senaste med Full Depower System, liknande det system som finns på bow-kites, dvs att du kan få kiten nästan helt kraftlös.

    Hörs

  • hugeo

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:06
    Acce wrote:
    Tobba 😉
    Ja, mycket olika smaker finns det angående kitesen 😉 Antar att jag måste prova på de olika smakerna och se vilken jag gillar bäst när det börjar bli dags att köpa nytt. Nu är jag inne på att köpa begagnat, lära och köra in mig innan “storköp” :smirk:
    Ja, Gotland känner jag till, brukar hålla till vid en långgrund strand vid namn Herta (Nära Hemse). Har du kitat där? Isåfall, var det något bra ställe, tyckte du?

    ps: Sitt inte för länge vid datorn…ut och kita med tjejen din 😀

    lyssna inte på en fjoillis, mitt enda tipps… allt utom fjoill

  • melker

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:09

    Vilket jävla skitsnack hahah 9 kvm i 6 m/s. hahaha Lycka till. Köp för helvete nåt billigt begagnat som du kan köra sönder i början o sen kolla över bow kitesen när dom fått nått eller kanske några år till på sig att bli riktigt bra kites.

    Mycket skitsnack ut o kör bara det spelar dig mindre roll vad du har för kite du kommer ha lika kul vilket som i början.

  • fredde

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:14
    Melker wrote:
    Vilket jävla skitsnack hahah 9 kvm i 6 m/s. hahaha Lycka till. Köp för helvete nåt billigt begagnat som du kan köra sönder i början o sen kolla över bow kitesen när dom fått nått eller kanske några år till på sig att bli riktigt bra kites.

    Mycket skitsnack ut o kör bara det spelar dig mindre roll vad du har för kite du kommer ha lika kul vilket som i början.

    i agreee….

  • tobas

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 20:57
    HugeO wrote:
    fan snacka med kajtech han har fan bra grejer, köp en fjoill

    HugeO wrote:
    lyssna inte på en fjoillis, mitt enda tipps… allt utom fjoill

    Vet ju att du gärna vill sälja grejer men kan inte riktigt förstå vart du vill komma med denna tvetydighet!!

    Fredde vad gör du på en tråd som är så tråkig så att du bemödar dig att gå in o svara gäääääääääässspppppppp?????

    Acce känner till Herta men har inte kitat där, har hört att det ska vara extremt långgrunt så det är möjligt att det funkar riktigt bra för kite. Lite långt från Visby är det dock och den här Öin är ju full av grymma ställen att surfa på…..

    Lycka till och ta mycket av det som skrivs här med en nypa salt, eller om det kommer från det där osaliga området som egentligen borde höra till Danmark en tunna!

    Surf´s up again although in pain / TOBAS

  • nilsson

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 21:20

    Tobas du är min hjälte, objektivitetens röst i cyberspace!

  • tobas

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 21:33
    Nilsson wrote:
    Tobas du är min hjälte, objektivitetens röst i cyberspace!
    Får tacka där Nilsson även om jag förstår att det var ironiskt. Har du lyckats sälja wipikasen ännu, kanske vore nått för Acce annars. Grymt bra pris i alla fall, även om jag i dagsläget inte skulle rekommendera någon att börja sin kitekarriär på något man måste pumpa. / TOBAS
  • nilsson

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 21:37

    De blev sålda direkt! Ironin bjuder jag på//Mvh Bengt N

  • milkman

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 07:30
    Melker wrote:
    Vilket jävla skitsnack hahah 9 kvm i 6 m/s.

    Det där stämmer lätt när man väger mellan 50 och 60 kilo som hon gör. Jag som väger 80 fixar det självklart inte. Sen är det ju beroende på bräda. Fast 6 m/s är ju bara 6 m/s och precis på “det blåser för lite så det suger” gränsen hur man än gör.

  • fredde

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 14:59
    tobas wrote:
    Nilsson wrote:
    Tobas du är min hjälte, objektivitetens röst i cyberspace!
    Får tacka där Nilsson även om jag förstår att det var ironiskt. Har du lyckats sälja wipikasen ännu, kanske vore nått för Acce annars. Grymt bra pris i alla fall, även om jag i dagsläget inte skulle rekommendera någon att börja sin kitekarriär på något man måste pumpa. / TOBAS

    Gääässppp……:)

    Ja Acce skulle haft ett gäng WIP en av de kites med absolut högsta AR som tillverkats… perfa för en nybörjare!

    Och för dig acce, så ska du inte ha nått som kallas högt ar, men glöm de det pratas inte mycke om sånt längre….

    Hasta luego!

  • eklov

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 16:49

    tänk bara på att köpa dom nya linorna från hawaii, 30% mer kraft i alla kites…..

  • milkman

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 06:38
    Eklov wrote:
    tänk bara på att köpa dom nya linorna från hawaii, 30% mer kraft i alla kites…..

    Det är fan det fetaste som hänt sedan lin-veven på bommen. Men som vanligt är det uppgraderingar, modda är rätt!

  • webbe

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 07:09

    Varför inte en Waroo pro och få en bräda på köpet?

  • acce

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 11:28
    Fredde wrote:
    Melker wrote:
    Vilket jävla skitsnack hahah 9 kvm i 6 m/s. hahaha Lycka till. Köp för helvete nåt billigt begagnat som du kan köra sönder i början o sen kolla över bow kitesen när dom fått nått eller kanske några år till på sig att bli riktigt bra kites.

    Mycket skitsnack ut o kör bara det spelar dig mindre roll vad du har för kite du kommer ha lika kul vilket som i början.

    i agreee….

    Hmmm Fredde och Melker :smirk:

    Det vore ju bra om ni gärna utvecklade varför ni tycker det är sk “skitsnack” från andra medlemmar (som för mig är mycket trevliga i sina ambitioner att hjälpa mig genom sina åsikter om bl a sina kites). Var i utrustnings-djungeln tycker Ni att jag ska börja tex 9kvm, 11 kvm, 12kvm osv och i så fall varför??? :tongue:

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp om rätt kite etc

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.