Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HJÄLP! Packning till SA

• HJÄLP! Packning till SA

Publicerad av anonym-anvandare på 2 oktober, 2000 vid 15:21

Behöver tips snabbt hure man smidigt och billigt kan få med sej sin utrustning till Syd Afrika. Åker med Lufthansa (tror jag) och dom har ett surfpaket för 300 demark och det är enkel väg och endast en bräda, svindyrt ju.
    Har ni några tips så kom med dom snabbt för jag måste boka biljetten!
    Tack på förhand!

/Daniel

daniel svarade 24 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • rideronthestorm

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 15:31

Dom säger 1 bräda men i själva verket är det 1 paket man får ta med sig. Du kan alltså lägga flera brädor i en stor boardbag. Det enda du ska tänka på är längden och vikten även om övervikt inte brukar vara något problem.

• daniel

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 19:48

Är det Lufthansas paket du snackar om nu eller vanlig packning?
    Så det är inga problem som två personer delar på ett paket?
    Vad jag vet så är det 50kg max vikt men några längduppgifter har jag inte hört, brukar det vara det, isåfall är det problem med 2,60 långt paket??

• rideronthestorm

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 21:03

Ja, så är det på Lufthansa och även andra bolag. 260 ska inte vara nåt problem, gränsen brukar ligga på 3 meter men kolla upp det för säkerhets skull. Det är inga problem att dela på en boardbag bara det inte överstiger vikt och mått för mycket. Glöm inte att boka in boardbagen i förväg och se till att få papper på det så dom inte kan neka dig när du checkar in. Om dom frågar om du vill betala i förväg så säg att du hellre betalar på flygplatsen. Gå sen och försök checka in innan du betalt. Visa lappen där det står att du ska ha windsurfingutrustning med, har du tur slänger dom med grejerna utan att du betalt (har hänt, hehe). Frågar dom efter kvitto på betalningen så är det bara att låtsas som du glömt det och snällt lomma iväg och betala (görs vid flygbolagets informationsplats).

Lycka till!

• rosebuddy

Medlem
    4 oktober, 2000 vid 08:07

VAd jag vet är det vattenväg hela vägen ner så de’ e’ väl bara å rigga på hemma i viken och ta sikte mot molnet på table mountain. Varning dock för stora dyningar utanför Biscaya, pirater utanför elfenbenskusten och stora ryggfenor som rör sig i zig-zagmönster.

• daniel

Medlem
    4 oktober, 2000 vid 09:26

Tack, vet du fall det finns några grund man skall se upp för? Vet du nåt bra ställe där man kan stanna och fika på?
    Vad skall man rigga?? Har bara 3,7 och 4,2 vet inte vad jag skall välja…

Tacksam för svar!!

/Daniel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HJÄLP! Packning till SA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.