Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp surf-sveriges nybörjare

  • joeithafish

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 14:58

    Bromma är en schyst butik – inge snack om saken! Har aldrig varit hos beli men träffade dem på mässan i våras, och de verkade vara schysta, hade ett lager med beggade grejor med sig bland annat ett Gaastra Echo som jag skulle köpt om jag hade haft pengar. När jag senare går in på deras sida så verkar den bra, MEN det saknas uppgifter om vilka begangnade grejor de har just nu! (vilket till och med brommas sida har) Jag har mejlat dom tre gånger, inget svar, ok tidsbrist men det är fan dåligt! Tänker ringa och kolla innan jag drar dit, stället ligger ju knapst jätte schyst till om man kommer från saltis.

    Enda anledningen för mig att åka dit istället för Bromma är nog begagnade grejor, eller om jag skulle köpa ett nytt Gaastra men de verkar va rätt dyra och de mest intressanta seglen för mig ( GTX,GTR) är beställnings varor.
    VARFÖR?!

  • surfskutt

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 15:03

    Jag håller fullkomligt med!
    Mina erfarenheter av beli är att dem säljer och hyr ut skit prylar vart helst dem kommer åt.
    För att ta ett exempel så hyrde jag en snowboard där förra vintern, något som jag grymt ångrar i efterhand.
    Brädan sprack upp i nosen och efter två dagar så såg den ut som kalle ankas näbb i nosen, d.v.s nosen var fylld med en kvadrat meter snö.
    När jag sedan kommer tillbaka från skidresan för att lämna tillbaka brädan så blir jag till min förvåning inte erbjuden pengarna tillbaka utan istället försöker dem övertyga mig om att det bara är att limma nosen och att jag kan få rabbatt om jag köper den nu.
    suck…En annan intressant sak med Beli är att dem alltid har rea, ständigt och jämnt, fast detta gör ju förstås inte att priserna blir lägre.

    Måste tyvärr hålla med philippos och avråda från att handla i denna affär. Synd bara att det är den ända surf affären på den här sidan stan…

    Nåja nog med klago mål… jag tycker allafall lätt att det är värt att åka vägen bort till bromma skidsport och veta att man får bra grejor.

  • joeithafish

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 15:23

    Vilka grejor är dåliga menar du? Bic, Fanatic, Nautix, Starboard, Da kine, North Sails, Gaastra?
    Sen om de inte har grejorna i lager och personalen är några riktiga krängare så är det väl inte grejorna som är dåliga utan själva butiken.

  • surfskutt

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 15:32

    Neeeeee… bic är kanon.När det gäller beli så har dem så många andra märken också.
    Till ex. var jag och skulle kolla på ett segel där, efter att ha talat om ungefär vad jag var ute efter så visade dem mig ett segel av märket Vamp (ett märke från Polen). Eftersom jag var osäker på vad det var för kvalitet på vamp segel så snackade jag med en lite mer erfaren surfare. Det visade sig att han själv haft en polare som köpt detta segel, och att det inte funkade alls. Seglet blev utdömt av fem stycken surfare och han fick till och med lämna tillbaka seglet och fick pengarna tillbaka. Beli erkännde att seglet inte höll kraven. Och lik förbaskat så fortsätter dem att sälja seglen, och försöker lura nån annan att köpa dem.

    Det är sånna här företeelser som gör att åt minnstånne jag har tappat förtroendet för beli marin.

  • joeithafish

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 17:16

    Är det ens nån mening med att dra dit?
    Funderade nämligen på det men nu vete fan…
    Är det någon som har haft nån form av positiv kontakt med Beli eller är det Bromma som gäller?

    Föresten finns ju Surf Uinqe. Har inte handlat av dom heller men man kanske ska dra dit istället för Bromma nästa gång.

  • calle_b

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 18:39

    Oj oj oj!!! Beli Marin låter juh inte så bra om man hör alla inlägg här.

    Håller med grejer som”nä, surfprylarna kommer snart” och att dom har en del segel som funkar bättre som overhead-papper, MEN…. Jag har vart trogen kund hos dem sen jag började surfa och de ett par riktiga “snubbar” man har o göra med, och jäkligt trevliga dessutom. Beli har en viss stil som man antingen gillar eller avskyr. Jag har själv ryckt in o jobbat lite åt dom och känner dem ganska bra. Värt att veta kan vara att beli och megascene sammarbetar, och att leverans tiderna beror på leverans från leverantör till megascene till Beli…. JAG tycker de är en absolut trevlig butik o ha o göra med. Jag förstår att folk kan störa sej på dem men döm inte ut dom…. Så e de:)

    Ha d gott

    Calle_B

  • joeithafish

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 19:59

    Har dom deep tuttle som inte är överdrivet långa?
    Såg en på Bromma förut men glömde att kolla senast jag var där. Funderar nämligen på att köpa en större fena, men har inte hittat någon med rätt box som är runt 50.
    Har en freeride fena 46 men skulle nog vilja ha 50 race + – 2 cm.
    Tänkte att beli kunde ha efter som de sålt bic techno. Förra årets carbon bräda har nämligen inte trimbox utan något som kallades “tuttle XL” de har numera bytt till Trim även på Carbon men fenor måste ju gå att få tag i.
    Du har inte sett några när du var där?
    Hur är utbudet på fenor hos Beli?

  • calle_b

    Medlem
    31 maj, 2002 vid 22:14

    Skit illa….

    Polarn har beställt en tuttle box för 3-4 evigheter sen, men restad hos megascene. Tipset är: Beställ från nätet.

    Inga tuttle-box på lager hos beli idag alltså…. Men ring o hör med virrpannorna smile.gif 08 755 30 80

    Ha d gott!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp surf-sveriges nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.