Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hjälp till val av buss

  • Hjälp till val av buss

    Publicerad av jopi på 27 juli, 2005 vid 09:11

    Tjena. Funderar starkt på att sälja a4 kombin och köra minibuss istället. Dock så har jag ett par krav.
    1. Turbo diesel
    2. Måste gå att LB regga
    3. Ska kunna åka 5 personer

    Har en polare som har denna setup i sin caravelle, och jag tror det är den långa modellen. Lastutrymmet blir dock ganska kort men det ska gå att skjuta fram passagerar sätet en hel del, vi har dock fått in 5 brädor. Är det någon som har koll på andra bussar som detta skulle vara möjligt med? Går det med den vanliga caravelle/transportern?
    Hyundai/Nissan/Toyota Hiace?

    judo-freddan svarade 18 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • supasonic

    Medlem
    27 juli, 2005 vid 09:47

    Skit i vw. Köp eurochassi istället, antingen Fiat/Citroën/Peugeot eller Opel/Renault/Nissan. Mer för pengarna! Grymt billiga reservdelar.

    .s

  • judo-freddan

    Medlem
    27 juli, 2005 vid 11:09

    Kan bara instämma med Supasonic. Har en Peugeot Boxer med turbodiesel sedan tre år och jag är skitnöjd. Jäkligt tillförlitlig motor (i motsats till vw) och ok servicepriser. Utrymmet inuti är ju inte att klaga på heller..

  • jopi

    Medlem
    27 juli, 2005 vid 17:12

    Ok, kanske ska vidga mina vyer lite. Dock kvarstår frågan om man kan få in 5 pers plus LB-reg. Kikade på lite bussar idag och tycker att det borde funka även om det inte är extra långt skåp. Hörde något om att det måste vara minst 1.5 meters lastutrymme, kan det stämma?
    PS. Nissan är väl inte så europeiskt, eller?

  • judo-freddan

    Medlem
    28 juli, 2005 vid 09:58

    Sök på “lätt lastbil” på bilprovningens hemsida så hittar du reglerna. Jag tror ledigt att du får in allt som du får in i mindre vans typ nissan, hiace m.m. i en Boxer/Jumper/Ducato. De är helt enkelt större på alla ledder. Enda nackdelen är att de känns mer lastbilsaktiga att köra. Men vafan, det är ju inte fråga om någon storstadsracer. Rakt fram går de skitbra. Vet att feg och fjant på detta forum har byggt/håller på att bygga något sådant du snackar om. Ett fuskgolv längst bak för brädorna och passagerarsäte bak i skåpet. Kolla deras inlägg här på detta forum.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hjälp till val av buss

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.