Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Hjälp till val av vågSUP

Taggad: 

  • Hjälp till val av vågSUP

    Publicerad av carroline på 19 mars, 2015 vid 07:30

    Då kastar jag mig ut i en för mig hittills okänd djungel. Jag är såld på idén av en vågSUP att komplettera till de dagar med mindre vind och vågor (dedikerad vågkitare sen några år). Jag kanske önskar det omöjliga, summa summarum letar jag efter en sup som…
    – ska kunna stuvas in i min Peugeut 308 SW
    – relativt stabil utan att vara alltför tung att svänga med, träning ger färdighet men hellre lite större så att inlärningskurvan går lite snabbare så får jag hellre byta ner mig senare
    – som jag kan vågsurfa med om jag får lust
    – är stabil nog för att även skjutsa runt på min vovve när det är vindstilla

    Några bud eller inputs om längd/volym/märke mottags tacksamt!

    doc svarade 9 år sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mangew

    Medlem
    19 mars, 2015 vid 15:53

    Jag har en på 221 cm (7’3”) som jag tro passar dig och din bil 🙂 – NahSkwell MaxiG

    Ska hunden med så finns det en MaxiG på 228 cm (7’6”)…

    /Magnus

  • challgren

    Medlem
    19 mars, 2015 vid 16:15
  • dude

    Medlem
    21 mars, 2015 vid 11:59

    Jag vill säga att allt hänger ihop med var du är in din utvecklingskurva. I början vill man ha en stor bräda, sen går man ner tills man landar på en bräda mellan plus fem till plus tjugofem (liter mer än sin egen vikt i kg), beroende på hur ofta man kör, vilka förhållanden man har och vilka preferenser man har själv.

    – Jag gissar att en bräda på 8 fot eller mindre går in i din bil, men testa så klart först.
    – 30″ bredd och 120 liter är nog en bra början.
    – Är den bredare och har mer volym kan det bara svårt att ligga och paddla på den.

  • doc

    Medlem
    20 april, 2015 vid 19:19

    Beror ju lite på hur mycket du väger också (ja, jag vet att man inte frågar en dam om hennes vikt men…) För mig som väger lite över 80 så landar man på en 9’6″ om jag bara skulle ha en enda SUP, till plattvatten, våg och lek. Samma sak kan gälla dig, men lite tunnare om du väger mindre. Men det kanske inte får plats?
    Med en Simmons-shape får man en ruskigt stabil bräda på kortare längd.
    Jag har några idéer men det vore bra att veta vad som är maxstorlek… En 8’10 funkar ju också att slöpaddla på om man är en lättviktare…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Hjälp till val av vågSUP

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.