Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp! Vart åka i januari el februari?

  • Hjälp! Vart åka i januari el februari?

    Publicerad av virena på 16 november, 2006 vid 17:18

    Kapstaden i februari eller fortaleza i Januari? Var är det mest vindsäkert och lättast att köra om man är nybörjare. Skulle vara schysst om det fanns både plattvatten och “lagoma” vågor. Vilken kitestorlek skulle rekomenderas? Nån som har nån uppfattning om hur mycket man gör av med på en månad i vadera land. Beslutsångest om vart man skall ta vägen.

    Virre

    virena svarade 17 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • psychonauten

    Medlem
    17 november, 2006 vid 15:14

    vill du ha sällskap? jag måste bort.. snart.

  • virena

    Medlem
    18 november, 2006 vid 16:17

    Tja!

    Ja, jag vill oxå bort. Har du nåt bra förslag på vart så kanske det vore en god idé…

    Virre

  • kalina

    Medlem
    18 november, 2006 vid 17:36
    Virena wrote:
    Tja!

    Ja, jag vill oxå bort. Har du nåt bra förslag på vart så kanske det vore en god idé…

    Virre

    Har ju sagt till dig att flytta till varberg! E du för rastlös så kan du leka hund med leo 😀

    Kan funka i morgon riktigt tidigt. Slår dig en signal sen 🙂

  • virena

    Medlem
    18 november, 2006 vid 17:44

    Ja du Kalina, Leo va grymt söt, men jag vet inte om han slår schysst kite, MTB och Climb. Har suttitt här i 3 timmar nu och letat ställen i världen. Vi får väl se. Verkar vara grym MTB i Syd Afrika. Tänk att få jobba som cykel guide och klättra och kitea när man är ledig. Drömma kan man ju alltid. Hörs sen Kramis

  • marcel_101

    Medlem
    18 november, 2006 vid 17:54
    Virena wrote:
    Ja du Kalina, Leo va grymt söt, men jag vet inte om han slår schysst kite, MTB och Climb. Har suttitt här i 3 timmar nu och letat ställen i världen. Vi får väl se. Verkar vara grym MTB i Syd Afrika. Tänk att få jobba som cykel guide och klättra och kitea när man är ledig. Drömma kan man ju alltid. Hörs sen Kramis

    drömma e ju rätt dumt slutar alltid att man får en fet snyting på snoken av verkligheten =)

  • virena

    Medlem
    18 november, 2006 vid 19:12

    Drömma är ju halva nöjet. Man mår ju hur gott som helst, billigt är det oxå. Min plan att gifta mig rikt med en man som jobbar jämt (så att jag slipper träffa honom) som därav får så dåligt samvete att han skickar iväg mig på resor hela tiden går väl så där. Jag får jobba på den:smile: men det är ju skillnad på plan och dröm. Just nu är jag bara lite trött på att drömma, jag önskar att jag hittar mitt paradis på jorden för jag börjar bli trött på att leta. Jag vill flytta nu!

  • marcel_101

    Medlem
    18 november, 2006 vid 21:38
    Virena wrote:
    Drömma är ju halva nöjet. Man mår ju hur gott som helst, billigt är det oxå. Min plan att gifta mig rikt med en man som jobbar jämt (så att jag slipper träffa honom) som därav får så dåligt samvete att han skickar iväg mig på resor hela tiden går väl så där. Jag får jobba på den:smile: men det är ju skillnad på plan och dröm. Just nu är jag bara lite trött på att drömma, jag önskar att jag hittar mitt paradis på jorden för jag börjar bli trött på att leta. Jag vill flytta nu!

    det där lät nästan exakt som min dröm om vi byter ut man mot fru bara =)

  • simoneburgess

    Medlem
    19 november, 2006 vid 19:30
    Marcel_101 wrote:
    Virena wrote:
    Drömma är ju halva nöjet. Man mår ju hur gott som helst, billigt är det oxå. Min plan att gifta mig rikt med en man som jobbar jämt (så att jag slipper träffa honom) som därav får så dåligt samvete att han skickar iväg mig på resor hela tiden går väl så där. Jag får jobba på den:smile: men det är ju skillnad på plan och dröm. Just nu är jag bara lite trött på att drömma, jag önskar att jag hittar mitt paradis på jorden för jag börjar bli trött på att leta. Jag vill flytta nu!

    det där lät nästan exakt som min dröm om vi byter ut man mot fru bara =)

    Och där var den igen. Verkligeheten. Lite som betongfundamenten i Habo. De finns där hur mycket man än tänker bort dem 🙂

    Äh, håller med. Drömmande hindrar en att sätta på sig randiga strumpbyxor och skära sig i armarna under det mörka halvåret

  • marcel_101

    Medlem
    19 november, 2006 vid 21:41
    SimonEBurgess wrote:
    Marcel_101 wrote:
    Virena wrote:
    Drömma är ju halva nöjet. Man mår ju hur gott som helst, billigt är det oxå. Min plan att gifta mig rikt med en man som jobbar jämt (så att jag slipper träffa honom) som därav får så dåligt samvete att han skickar iväg mig på resor hela tiden går väl så där. Jag får jobba på den:smile: men det är ju skillnad på plan och dröm. Just nu är jag bara lite trött på att drömma, jag önskar att jag hittar mitt paradis på jorden för jag börjar bli trött på att leta. Jag vill flytta nu!

    det där lät nästan exakt som min dröm om vi byter ut man mot fru bara =)

    Och där var den igen. Verkligeheten. Lite som betongfundamenten i Habo. De finns där hur mycket man än tänker bort dem 🙂

    Äh, håller med. Drömmande hindrar en att sätta på sig randiga strumpbyxor och skära sig i armarna under det mörka halvåret

    haha så sant så =) men ibland gör drömmandet en sjukt deprimerad bara =)

  • virena

    Medlem
    21 november, 2006 vid 00:04
    Marcel_101 wrote:
    SimonEBurgess wrote:
    Marcel_101 wrote:
    Virena wrote:
    Drömma är ju halva nöjet. Man mår ju hur gott som helst, billigt är det oxå. Min plan att gifta mig rikt med en man som jobbar jämt (så att jag slipper träffa honom) som därav får så dåligt samvete att han skickar iväg mig på resor hela tiden går väl så där. Jag får jobba på den:smile: men det är ju skillnad på plan och dröm. Just nu är jag bara lite trött på att drömma, jag önskar att jag hittar mitt paradis på jorden för jag börjar bli trött på att leta. Jag vill flytta nu!

    det där lät nästan exakt som min dröm om vi byter ut man mot fru bara =)

    Och där var den igen. Verkligeheten. Lite som betongfundamenten i Habo. De finns där hur mycket man än tänker bort dem 🙂

    Äh, håller med. Drömmande hindrar en att sätta på sig randiga strumpbyxor och skära sig i armarna under det mörka halvåret

    haha så sant så =) men ibland gör drömmandet en sjukt deprimerad bara =)

    Äh, det är bara att lägga sig ner och drömma igen, nån gång vinner drömmen över verkligheten:smile:

  • sourra

    Medlem
    21 november, 2006 vid 00:26
    Virena wrote:
    Äh, det är bara att lägga sig ner och drömma igen, nån gång vinner drömmen över verkligheten:smile:

    Så fan heller. Jag har tappat räkningen på alla gånger jag har vunnit storkovan på Triss, för att sekunden senare vakna med dregglig kudde och undra var jag lagt lotten.

  • hugeo

    Medlem
    21 november, 2006 vid 13:33

    rätt trevligt här in das domikinaksiche repoblick

  • virena

    Medlem
    22 november, 2006 vid 16:35
    HugeO wrote:
    rätt trevligt här in das domikinaksiche repoblick

    Har väl bestämt mig för Margarita, men Cabarete verkar grymt trevligt oxå, men inte lika vindsäkert vad jag förstått?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp! Vart åka i januari el februari?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.