Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp, vilket flygbolag skall jag boka till SA?

  • Hjälp, vilket flygbolag skall jag boka till SA?

    Publicerad av tall-jonny på 10 juni, 2009 vid 12:26

    Nu är allt klart, jag och frugan har ängtligen informerat arbetsgivarn, dagis, förskola och släkten att vi ämnar återvända till Kapstaden en gång till för skönt liv och surf en månad med start kring den 15-20 december.

    Förra gången åkte vi med BA och tog med oss 50 kg surfutrustning + resväskor, ett spädbarn, en trotsig men söt 3 åring och barnvagn – hur smidigt som helst. 😀 BA har ju som bekant sedan en tid tillbaka slutat att frakta vindsurfingprylar (säg emot om jag har fel) – så vad göra? ALternativet att hyra/köpa/sälja prylar på plats känns inte riktigt attraktivt.

    Jag vet ju att det var ett helt gäng nere i SA denna säsongen – hur tog ni er ner? Tacksam för alla ideér!

    tall-jonny svarade 14 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 12:44

    Ja, BA går ju fetbort. Har kompisar som flugit ner och bland annat KLM verkar ha funkat bra.

    Annars är ju det här ingen dum sida att kika på…

    http://www.oceansource.net/airlines/

  • emil_h

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 13:10

    Jag flög med Lufthansa. Jag fick betala 600 dkk från Köpenhamn till Kapstaden via Frankfurt. Blev antagligen så “billigt” för att de hyr in SAS på den lilla sträckan som har andra regler. På hemvägen däremot hade jag max otur och åkte på deras officiella kostnad på 300 euro. Känns som ett väldigt bra bolag i övrigt, förrutom den skyhöga taxan då förstås…

  • _frippe_

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 13:12

    Vi flög BA i vintras och hyrde därnere. Jag kan dock inte rekommendera att hyra, det fanns väldigt få alternativ och utbudet samt kvalitéten på utrustningen var undermålig.

  • sebbe

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 16:47

    vi körde med Turkish airline, absolut bäst av alla, billigaste, fast pris för utrustning och modernare flygplan med egna TV, bättre än lufthansas gamla äckliga flygplan

  • janne_b

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 16:52

    Om du åker Lufthansa från Götet kan du få betala 300 euro för upp till 50kg. Bokar du in surfutrustning och ljuger om måttet (max 200cm) betalar du 150 euro för max 30kg.
    Detta gäller en väg. Dyrt men sällan krångel. Olandersson & Co. åkte Turkish billigt som fan, men de ligger näst längst ner i säkerhetsstatistiken:( Vågar du riskera familjen?
    /Janne

  • emil_h

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 20:22
    sebbe;552362 wrote:
    vi körde med Turkish airline, absolut bäst av alla, billigaste, fast pris för utrustning och modernare flygplan med egna TV, bättre än lufthansas gamla äckliga flygplan

    Hehe Basse måste försvara LH lite. Planen jag åkte i var väldigt moderna 🙂 . Men de är f*n för dyra. Men man vågar ju inte chansa och ljuga om vikten? Då kan det ju helt åt pipan.

    Nästa gång blir det något annat bolag i alla fall.

    Ciao

  • tall-jonny

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 16:00

    Tack för infon, idag hittade jag turkiska biljetter för 25 000 för hela familjen och en del utrustning – skall spana vidare vad som gäller innan jag bestämmer mig. Och säkerheten – ja, då är det nog bättre att fokusera på att man hyr en riktigt säker bil istället när man är på plats…..sannolikhetslära liksom:wink:

  • styret

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 19:12

    har inte kollat på senaste ,var inte nere denna säsong, men sist åkte jag med Virgon Atlantic. Asbra! Billigt, gratis frakt, hejdlöst med bira och god mat, även för en gammal grönsakstuggare som mig.

    har också bra erfarenhet av lufthansa. Eller har vart med om bägge alternativen.
    Den sevicen de bjöd på när olle jag och andy flög ner för några år sen kan man fan inte klaga på. Grogg hela natten och extra omgång varm mat vid klockan 03.00…

  • tall-jonny

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 14:20
    styret;552891 wrote:
    har inte kollat på senaste ,var inte nere denna säsong, men sist åkte jag med Virgon Atlantic. Asbra! Billigt, gratis frakt, hejdlöst med bira och god mat, även för en gammal grönsakstuggare som mig.

    har också bra erfarenhet av lufthansa. Eller har vart med om bägge alternativen.
    Den sevicen de bjöd på när olle jag och andy flög ner för några år sen kan man fan inte klaga på. Grogg hela natten och extra omgång varm mat vid klockan 03.00…

    Ja, det är gött när man blir lite extra påpassad 😀 För många år sedan när vi flög från Marocko drack vi många bloody Marys (var ju tvungen att testa) och var nästan invalido på Heathrow vid mellanlandningen :ooo:

    Såg oxå Virgin Atlantic som alternativ, men alla deras flyg går ju från London via BA från Arlanda (antar att ni flög så) och BA har ju slopat vindsufingbrädorna. Hur göra då då?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp, vilket flygbolag skall jag boka till SA?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.