• Publicerad av xxx på 11 december, 2000 vid 13:20

    Hade tänkt börja med kite surfing men har inte en aning om hur stor drake man ska ha?jag väger 65kg och hade antingen tänkt åka på en wakeboard eller bic brädan på outletsport.Måste man köpa en “vanlig” övningsdrake och lära sig med eller går det bra om man försöker direkt från vattnet?jag åker wakeboard så jag har väl lite balans ialllafall!så om nån kan svara på mina frågor och ge mig lite tips vore jag tacksam!

    grinchen svarade 23 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • grinchen

    Medlem
    11 december, 2000 vid 20:09

    Yo! Det funkar att börja i vattnet. Efter ca 3h timmar övning så drar du iväg din första kilometer utan att vurpa. Efter ytterligare 3h så borde du gå ut i 12ms med ca 7kvm så får du känna på att hoppa – HÖGT!!!!
    Bicen funkar 6.7 att köra på de första 20ggrna med men sedan tröttnar man på den för den är så jäkla bred att det inte går att karva och då är det svårt att köra överriggad. Sedan kryssar den ju inte för bra…
    Kitestorlek är lite kinkigare, det beror på hur det blåser hos dig. En allround drake är funktionsduglig i 7-14ms.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.