Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Höga hopp

  • Höga hopp

    Publicerad av johan på 18 mars, 2001 vid 21:03

    Jag har precis börjat åka och åker efter en Buster 60 hk som inte ger så stort
    svall. Vad är det som gäller för halv hyffsade airials. är det annan båt?,
    bättre teknik ?, fetare bräda ? stång ? vad är det som gäller ?

    Johan

    anonym-anvandare svarade 22 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • larry

    Medlem
    20 mars, 2001 vid 08:16

    Stång är bra, men viktigast är nog att ta med hela tjocka släkten i båten eller annat som tynger båten.

  • johan

    Medlem
    20 mars, 2001 vid 14:23

    Okay menar du att det är ganska svårt att få till nåt om man inte har tillräckligt svall.
    Hade hoppats man skulle kunna öva in tekniken och att dom nya fetare brädorna skulle kunna ge nåt.

    Tack för svaret.

    Johan

  • larry

    Medlem
    20 mars, 2001 vid 15:30

    Vad jag har hört ska dom nya fetare brädorna ge lite extra “pop” i upphoppet, men jag tror inte det gör i närheten av vad en decimeter swell gör i höjd. Har du 60 hk borde du kunna klämma ner två tre fläskiga tanter i båten.
    En stolpe kommer i alla fall inte att göra det hela sämre.

  • fishy

    Medlem
    30 mars, 2001 vid 16:35

    Testa att korta ner linan lite.

  • oscar

    Medlem
    4 april, 2001 vid 12:20

    Stång hjälper inte om du inte har svall, har testat själv. Svall är steg nummer 1 helt enkelt. Köp lite 25 liters dunkar på ICA Maxi!!

  • johan

    Medlem
    15 april, 2001 vid 11:20

    Jag har ju iofs en självläns plugg som jag borde kunna öppna och sen hålla stäng medans man kör, eller ?

    Tack för alla svar förresten.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 april, 2001 vid 15:33

    kläm ner fem stycken storbystade babes i längst bak så skall du se på svall plus att du får en jäkligt trevlig åktur : )

  • cosmos

    Medlem
    25 april, 2001 vid 08:04

    så..

    hmmjag har i stort sätt samma problem men jag har satt en etång i min båt. skillnaden vart att jag kan hoppa längre men inte högre, jag har då jämfört med min kompis som har en likadan båt så ja vet..

    men först å främst så skall du ju ha en lina som gör att du hoppar på den första vågen så du inte har samma längd på linan som om du åkte vattenskidor. sedan så¨måste du fixa en jäkla massa vikt i båten där bak. jag tror inte att öppna självlänsningen och sedan stänga den utan satsa mer på ngn sorts sand säckar eller vatten dunkar. om du fortfarande inte får någon bra våg så e det bara till å skaffa en större båt med större svall….

    hoppas det var till ngn hjälp!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juni, 2001 vid 21:32

    Öpnna absolut inte bottenpluggen!
    Att köra runt med massa vatten skvalpandes i båten kan bara sluta på ett sätt!
    Titta bara på Estonia!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Höga hopp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.