Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Höjbart tak?

  • Höjbart tak?

    Publicerad av swe22 på 3 maj, 2009 vid 08:23

    Finns det någon här som byggt “pop top” eller “elevator roof” ??

    Det vore skönt att kunna stå raklång och laga mat osv..

    SCAT5-L.jpg

    A1-L.jpg

    getwet svarade 15 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • areschoug

    Medlem
    3 maj, 2009 vid 23:26

    Eftersom att jag är uppväxt i en verkstad kan jag säga såhär. Det är genomförbart men absolut inte lätt. Problemet ligger i att “fitta” taket. Det måste vara tätt. Har du inte kunskaper som plåtslagare skulle jag avråda dig från att försöka. Är väldigt tråkigt att stå med en läckande bil för att man tog sig vatten över huvudet.

    Sen kan det vara lite jobbigt att få igenom det på en typbesiktning. Kan vara så att den måste krocktestas för att få köras i trafik… (you see my point?)..

    Kul idé dock så ligger frågan i om det är värt mödan.

    Edit: hörde att det tydligen fast “kitt” att köpa. Då var det en helt annan femma.

  • getwet

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 06:08

    Att ha den typen av högtak är rätt bra faktiskt……..Om man bor och bara tänker leva i bussen söder om Alperna. Våra svenska somrar bjuder sällan på étt klimat som gör det skönt att sova på nätterna i en kall buss. Som sagt var, är det söderut man tänker sig resorna så är det skönt med svalka på nätterna, i Sverige not!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Höjbart tak?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.