Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hokua 9´3 på Maui bytes (eller säljes)

  • Hokua 9´3 på Maui bytes (eller säljes)

    Publicerad av jakob_s på 14 januari, 2010 vid 02:45

    Aloha, har en Naish Hokua 9´3 (trä) som jag vill Sälja eller byta mot något större.
    Typ Starboard 10´5 eller Naish 10´6.
    Kom med förslag.
    För liten för mina 90kg och begränsade skill.

    bra maui skick (dvs bra bruksskick)

    finns i Paia. uppe på kuau bayview.
    700usd, måste bort. boardbag deckpad och fenor ingår naturligtvis

    Mod låt gärna ligga nån dag.

    Mahalo,
    Jakob

    ola-h svarade 14 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • jesper_b

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 06:52

    Grym bräda, borde vara enkel att bli av med. Gå in på Hi-Teck och fråga om du kan byta in den. Skulle prova något stabilare men kanske inte riktigt så stort och klumpigt som du tänker. Har du provat Paddle Surf Hawaii 9’6 ripper eller C4 Subvector 9’6. Båda är riktigt stabila och svänger fasen nästan som din 9’3a, i vart fall den förstnämda (som du kan demo låna från HT). Nytt fetingsvall på väg in!! /JB

  • carrera

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 07:48

    Är på väg över igen o landar 18april med familjen! Finns det någon secondhand likande butik för bättre begangnade vågsurf /SUP brädor som ni kan rekomendera!
    Dessvärre är jag lika späd o fin som du Jakob så din lär inte passa mig heller 😉

  • ola-h

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 14:44

    9’6″ PSH ripper är som Jepper skriver löjligt bra. Extremt bra i sväng och ändå rätt stabil. Men Starboards 9’8 (den med stor fishtail) är flera snäpp stabilare om du är ute efter det och verkligen extremt lättkörd. Den når inte Ripperns höjder när det gäller svängbarhet, men svänger ändå riktigt bra, tycker jag och är dessutom superstabil i högre fart/lite större vågor. Borde vara bra för en tyngre surfare, tror jag.

  • jesper_b

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 18:42
    Carrera;594997 wrote:
    Är på väg över igen o landar 18april med familjen! Finns det någon secondhand likande butik för bättre begangnade vågsurf /SUP brädor som ni kan rekomendera!
    Dessvärre är jag lika späd o fin som du Jakob så din lär inte passa mig heller 😉

    Second wind inne i Kahului har (brukar ha, har faktiskt inte varit inne där i vinter) störts beg sortiment. Men det brukar finnas något i alla butiker. HT har oftast sina beg inne i paiabutiken (mycket färre än Second wind). Sen finns ju Maui Bullitin och Graig’s list… /JB

  • jesper_b

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 18:46
    Ola H.;595039 wrote:
    9’6″ PSH ripper är som Jepper skriver löjligt bra. Extremt bra i sväng och ändå rätt stabil. Men Starboards 9’8 (den med stor fishtail) är flera snäpp stabilare om du är ute efter det och verkligen extremt lättkörd. Den når inte Ripperns höjder när det gäller svängbarhet, men svänger ändå riktigt bra, tycker jag och är dessutom superstabil i högre fart/lite större vågor. Borde vara bra för en tyngre surfare, tror jag.

    If you wanna pearl, go with the #board… nejrå, så illa är det nog inte. Rickard en svensk som var här på ön körde på den hela sin semster här, och visst hade den lite pearl-tendenser (nosen dyker) men inget som man inte kan hantera, däremot paddlar den mycket bättre än t ex PSH 9’6, vilket är grymt skönt både när man ska ta sig nån stans och i take off.

    Om jag var du skulle jag prova både #board 9’8 och PSH 9’6 (båda finns på HT för rental och demo) och se om de är tillräckligt stabila för dig.

    /JB

  • jesper_b

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 18:49

    Jakob, kom på en grej. I mitt garage (här på ön), ligger en PSH 9’6. Vi kanske ska ta ett tidigt morgonSUP i morrn fredag och byta bräda? /JB

  • xavier

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 22:58

    Underbart att läsa! Lokala begagnat/bytes annonser från Maui direkt på steffo.nu… som värsta direktsändningen 🙂

    Tala om optimala det köpet; “hejsan chefen. Jag har precis köpt en ny bräda via ett svenskt webforum. Behöver ta lite ledigt för att hämta den… En eftermiddag? Nä det räcker nog inte, jag skulle gissa att jag behöver sisådär 4 veckor på mig…” 😉

    Det är så jag hör min 7,2 Kazuma “mini tanker” stå och hoppa i källaren… sälj mig oxo så jag får smaka på Stillahavet igen!

    Verkar som ni har det underbart på ön, fortsätt med rapporterna hemmåt, de livar upp vintermörkret!

    /Pablo

  • jakob_s

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 00:15

    Ja för tusan, jag testar gärna en psh och är lätt på för lite morgon sup!

    Tid och plats ?
    dessvärre blir ev hokuan såld i kväll då jag har 3 st som ska komma och checka den.

    Mahalo
    Jakob

  • jesper_b

    Medlem
    15 januari, 2010 vid 08:59

    Jakob du har ett pm (om några sekunder). /JB

  • jakob_s

    Medlem
    19 januari, 2010 vid 01:30

    Tack för alla tips Jesper och Ola, det blev hi-tech och det dom hade hemma. Starboard 9’8 fisk.

  • ola-h

    Medlem
    19 januari, 2010 vid 10:21
    Jakob_S;595527 wrote:
    Tack för alla tips Jesper och Ola, det blev hi-tech och det dom hade hemma. Starboard 9’8 fisk.

    Vad fick du ge för den?

  • jakob_s

    Medlem
    19 januari, 2010 vid 18:24

    600usd begad med en hel del paint chips men faktiskt helt utan dingar bulor eller mjuka partier!
    Mahalo
    Jakob

  • ola-h

    Medlem
    19 januari, 2010 vid 19:26

    Säkert den jag körde förra året. Lite repor är bara bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hokua 9´3 på Maui bytes (eller säljes)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.