Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Höllviken med omnejd

  • Höllviken med omnejd

    Publicerad av malibu på 22 juli, 2015 vid 09:31

    Ska ner till Skåne över helgen och det ser ju ut att bli lite vind så jag funderar på att ta med brädan ner och se om jag kan komma ut lite.

    Men jag har i princip aldrig surfat annat än i Läjet så jag vet inte vad jag ska förvänta mig 🙂

    Vad gäller vid vilka vindar? Blir det vågor? Finns det stenar och skit? Djupt? Strömt?

    Ja, ni fattar.

    Nån som har koll?

    vidmar svarade 8 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • malibu

    Medlem
    22 juli, 2015 vid 20:45

    Ingen här som kör i Kämpinge, Klagshamn m.m som har lite koll?

  • s19

    Medlem
    22 juli, 2015 vid 22:36

    Hallå!
    Vill du köra vågor så är det kämpinge, Skanör eller Ljunghusen.
    Kämpinge funkar från oso till sv typ… Sydost-syd är det mest optimala… då kör man längre österut i bukten, vid sv närmre kanalen…
    Skanör, norr om hamnen, ca sv-nv… bäst mellan väst och vsv… ska du köra på sydväst krävs mycket vind och ett par hundra meter ner för stranden…
    Ljunghusen, ostligt.
    Freestyle, slalom etc Höllviken väg 100 väst till nord funkar ok…
    Klagshamn mellan ost och väst.
    Kämpinge och Ljunghusen mest strömt men inget vanligt problem. Sten finns i Klagshamn som är utmarkerade och även lite i Kämpinge mest utanför/tillvänster om vattensportklubben i östra delen av bukten.
    Som det ser ut nu verkar det bli västlig vind. Gissar på Höllviken eller om det är 4,7-vind eller mer så Skanör. Vinden kan ibland vara lite starkare i Höllviken än i Skanör vilket märks mer under 10m/s… Har jag glömt nåt?! 🙂
    Kommer eventuellt sticka ut söndag morgon som det ser ut när jag skriver detta… Hoppas på lite vågor i Skanör i så fall!

  • malibu

    Medlem
    23 juli, 2015 vid 06:57

    Perfekt! Söndagen ser bra ut. Får se var jag hamnar. Tack för genomgången!

  • s19

    Medlem
    23 juli, 2015 vid 09:14

    Japp… kollade just dmis femdygnssjöväder… väst 13-18 på söndag morgon/förmiddag ser det ut som! Har du nån fråga kan du även skicka ett sms på 0733641890.

  • malibu

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 17:59

    Ja jäklar! Funderar på Skanör eller Klagshamn. Ska reka lite imorrn.

    Tack igen!

  • vidmar

    Medlem
    30 juli, 2015 vid 11:46

    Ser ut att bli rätt schysst i Skanör imorgon,

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Höllviken med omnejd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.