Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa nyligen

  • doc

    Medlem
    6 oktober, 2010 vid 11:31

    Tack för att du håller ångan uppe hos oss föräldralediga, som inte har barnvakt när det blåser 🙂 Skön rulle!

  • adde

    Medlem
    7 oktober, 2010 vid 09:07

    Epic session:

    http://epicsessions.tv/

    Kolla in Mark Angulos supercleana CF mutant/wave 360 med konservöppnare…

  • basse

    Medlem
    7 oktober, 2010 vid 11:04

    Den missade man inte!.
    Ser nästan ut som att han gör den lättare CF!?

  • challgren

    Medlem
    7 oktober, 2010 vid 11:44

    Jävlar vilken clean mutant!!

  • jesper-b

    Medlem
    7 oktober, 2010 vid 12:02

    Men skit också! Hela magen krummar ihop av blandad förtjusning och skräck. Snart är man där igen, men huj hur ska det gå? Några av de där seten är ju way over mast, de lite mindre vet jag ser och känns större på plats… har väl varit ute i större, även på Hookipa, men fasen, det skuttar i magen precis som när man går ner till lilla stranden för att försöka tima seten och lirka sig ut…

    Ser lite sönderblåst ut på första filmen, fasen vad det skumpar i bottensvängarna. Egentligen tycker jag bara Levi får till det ordentligt. I film två ser det renare ut, kanske inspelat lite senare på eftermiddagen eller tidigare på förmiddagen, eller nåt. Fasen vem kan tro att Markan är 40+, han rippar som på slutet av 80-talet. Att han har varit nere i absoluta botten däremellan gör det ännu mer obegripligt. Way to go!

    Det är fortfarande varmt och skönt i vattnet (Torö har knakat loss fullständigt hela denna vecka med elaka sönderblåsta over head set). Nu får det komma lite fina side-shoreförhållanden, inte bara på Gotland.

    Hur var/är Åland och Öland?

    Ses på line-up!

    /JB

  • rad

    Medlem
    7 oktober, 2010 vid 18:56

    Hepp! Mr Angulo med assybräda…retro;)

  • happywindsurfer

    Medlem
    8 oktober, 2010 vid 06:05

    Hyggelig at dere la inn filmen…filmene noen av dere svenskene lager har jo alltid vært en inspirasjon… Jeg tok et par bilder den dagen også her er de:

    bilder hookipa 26.09.2010

    hilsen happywindsurfer…happysurfer etc :))

  • oldschool

    Medlem
    8 oktober, 2010 vid 08:00

    Dra åt helvete! De gamla stötarna rippar fortfarande.Mark Angulo….gammal äldst!!!!!

  • fnassel

    Medlem
    8 oktober, 2010 vid 08:15

    Den CF 360, är ju helt sinnes! Vilken sjuk jv-la fart han har både in och ut ur manövern!

  • hasse4

    Medlem
    8 oktober, 2010 vid 09:14

    Och “alla” på Hookipa kör med Goyasegel.

  • mag

    Medlem
    8 oktober, 2010 vid 17:16

    Ja djlar vad clean den är. Håller med Jeppe om att det studsar i bottensvängarna för nästa alla. Är det fyrfeningarna som inte är färdigutvecklade eller???? Ser inte kontrollerbart ut alls. Visst är det lite vindswell på några sekvenser men jag undrar och undrar och undrar..

    Resa bokas inom kort, det är säkert!
    /Magnus

  • jesperg

    Medlem
    8 oktober, 2010 vid 19:47

    Den wave 360n var det sjukaste jag sett. Bara tanken att gå in CF, sen en 360. Vilken höjd, vilken fart. Häftigt!

  • ola-h

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 09:04
    Mag;634891 wrote:
    Ja djlar vad clean den är. Håller med Jeppe om att det studsar i bottensvängarna för nästa alla. Är det fyrfeningarna som inte är färdigutvecklade eller???? Ser inte kontrollerbart ut alls. Visst är det lite vindswell på några sekvenser men jag undrar och undrar och undrar..

    Resa bokas inom kort, det är säkert!
    /Magnus

    Jag tror det är en kombination av lite mycket vind och att “experimentationskoefficienten” på brädorna nog är lite hög just nu. Fast man skall inte underskatta hur sjukt svårseglat det blir på Hookipa så fort det blåser lite. Jag tycker faktiskt att ju bättre jag blivit på att segla vågor desto svårare relativt sett har det blivit att segla Hookipa när det är lite choppigt. Det hänger nog ihop med att man håller lite högre fart i svängen rent generellt och när man då är på en så snabb våg som Hookipa och dessutom måste hantera chop så blir det för mycket helt enkelt.

    Fast som sagt, det ser faktiskt inte ut som brädorna direkt underlättar det hela.

  • mag

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 20:55

    Det verkar som om Kaulis seglingsstil smittat av sig på några i vågeliten. Kortare slalomliknande svängar, dessutom lite högre upp på vågen ala Angulo också. Suuuuuugeeeen!

    /Magnus

  • jesper-b

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 09:10
    Mag;635036 wrote:
    Det verkar som om Kaulis seglingsstil smittat av sig på några i vågeliten. Kortare slalomliknande svängar, dessutom lite högre upp på vågen ala Angulo också. Suuuuuugeeeen!

    /Magnus

    Jo nog var det bättre på 90-talet! 🙂 Skämt och sido så tycker jag det ligger något i det där. Nu är fokus så mycket på spektakulära topsvängsmanövrar att en lång clean, snabb bottomturn med mycket tryck i grejorna tycks ha glömts bort. Det är väl ingen slump att Josh och Matt Pritchard var de av gamla gardet som klarade sig längst mot Kaulis generation. De hade aldrig den där fantastiska bottom-turn som Goya, JP och för att inte tala om Anders hade. Med så mycket tryck blir det väldigt vanskkligt att fladra runt uppe på toppen, passar bättre för en djupt grävande cut-bak, eller en läng utdragen air down the line. Klart en utdragen tunn single fin på 67 liter och shapad av Bill Foot underlättade den stilen rejält.

    Själv kom jag aldrig ut på de brädorna dock, i vart fall inte när det var lite size, strömt och så. Man fick hålla till nere på spräckan/eurobeach och ladda ostrullar istället för att spolas upp på stenarna om och om igen på hookipa… 🙁

    /JB

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa nyligen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.