-
hopp?
Jag har letat runt ett tag nu men hittar ingen som vill tala om hur man landar bäst för att undvika skada på brädan. Tailen eller nosen ner i vattnet först?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hopp?
Jag har letat runt ett tag nu men hittar ingen som vill tala om hur man landar bäst för att undvika skada på brädan. Tailen eller nosen ner i vattnet först?
Det spelar väl ingen roll för brädans skull bara du klarar av att styra den så att du inte gör för hårda plattlandningar eller som jag själv gjode- skulle hoppa förbi en annan våg men landade på den istället vilket gjorde att brädan i stort sett gick av.
Vad jag har märkt är när man landar med tailen så är det lättare att få spinout.
Surfbulten
Hej!
Nu är inte jag nån expert på hopp, men vad min erfarenhet har att säga om saken så brukar det bli lite mjukare landning ifall man pekar brädan down-vind och landar med häcken.
Sen beror det juh på höjden men ett 1.5-2-5 meters skutt rekomenderas tailen först(enligt mej). MEN jag kan ha fel…
Ha d gott
Calle_B inget proffs alltså
Slit på ett redigt hopp och testa själv vetja
Men tryck ner nosen i vattnet om du vill… ja vet inte
Klart du inte gör! Hur fick du upp bilden? Jag får det inte att funka1, ”jag måste ju anoassa mig men har inge val”-känt citat,Jaiken.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hopp?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.