• hoppa högt?

    Publicerad av graf på 28 maj, 2004 vid 06:52

    har haft lite svårt att hitta dem exakta tajmingen i hoppet för att få någon riktig höjd.
    men efter denna gyllene period som jag hoppas att alla fått njuta av känns det betydligt bättre. Jag har fått känna på höjder som ibland gjort mig riktigt nervös, ahh helt underbart!!!!
    nu till min fråga. Om jag tex. vill släppa ena handen för att grabba brädan känns det som om jag måste skota ut för att behålla ett jämnt drag i draken. om jag gör detta tycks jag dimpa ner betydligt fortare än om jag fortsätter att skota in med båda händer. hur gör man?
    för övrigt kör jag på slingshot och är medveten om att cabrina har ett låsningssystem för baren. så den upplysningen behöver jag inte! tacksam för svar! mvh Jimmy på Grötö.

    mrmille svarade 19 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • graf

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 18:17

    taskiga ni är som inte svarar!

  • teda

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 19:44

    Är även jag lite nyfiken på dehär .. hmm fuderar mest på hur man skall göra för att få gött häng ner … kan hoppa hööögt men blir oftast lite väl snabbt ner. Är det bara att hålla draken kl 12 om man vill glida ner eller hur gör man bäst ..?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 19:46

    personligen tycker jag att jag inte faller ner tidigare när jag skotar ut, om jag grabbar brädan så lyckas jag ändå hålla inskotat, beror väl på hur mycket skotkraft olika drakar behöver. fart är nyckeln till höjd, snabbt vändmoment av draken i luften samt götte grepp i brädan.

  • annas

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 21:23

    ok grabs, först och främst, var noga med att styra fram draken ordentligt i hoppet, har man den för långt bak faller man ner. För det andra så korta depowertampen och trimma kiten så att ni har drag mot knuten, dvs så att kiten hålls hyfsat inskotad även om ni skotar ut (hoppas ni fattar) (eller skaffa en fast hängseletamp el ett locksystem) så att ni inte tappar allt häng i hoppen.
    Gött mos, lycka till!

  • melker

    Medlem
    29 maj, 2004 vid 01:06

    Allt är tajming elle rspeed . Två sätt att hoppa o mycket beror på den AR draken har. Mer AR meer speed o drag i draken, mindre AR mer tajmin o popp. Men med liftass så behöver man inte tänka på detta alls…

  • graf

    Medlem
    30 maj, 2004 vid 11:58

    lifftas?

  • Kjellorix

    Gäst
    30 maj, 2004 vid 12:27

    jag undrar också vad kommer ordet liftass ifrån ?
    eller är det helt otroligt, svårt att förklara.

  • melker

    Medlem
    30 maj, 2004 vid 19:29

    Lite svårt att förklara. Jag försökte en gång men tungan vände sig å nästan kvävde mig så jag vågar mig inte på fler försök. Helt otroligt.

  • falk__enberg

    Medlem
    31 maj, 2004 vid 23:18

    Svar till:


    har haft lite svårt att hitta dem exakta tajmingen i hoppet för att få någon riktig höjd.
    men efter denna gyllene period som jag hoppas att alla fått njuta av känns det betydligt bättre. Jag har fått känna på höjder som ibland gjort mig riktigt nervös, ahh helt underbart!!!!
    nu till min fråga. Om jag tex. vill släppa ena handen för att grabba brädan känns det som om jag måste skota ut för att behålla ett jämnt drag i draken. om jag gör detta tycks jag dimpa ner betydligt fortare än om jag fortsätter att skota in med båda händer. hur gör man?
    för övrigt kör jag på slingshot och är medveten om att cabrina har ett låsningssystem för baren. så den upplysningen behöver jag inte! tacksam för svar! mvh Jimmy på Grötö.

    [/ QUOTE ]

    Skota in med ena handen i mitten…….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2004 vid 13:21

    Svar till:


    Är även jag lite nyfiken på dehär .. hmm fuderar mest på hur man skall göra för att få gött häng ner … kan hoppa hööögt men blir oftast lite väl snabbt ner. Är det bara att hålla draken kl 12 om man vill glida ner eller hur gör man bäst ..?

    [/ QUOTE ]

    skaffa foil om du vill ha mjuka landningar utan att behöva jucka upp och ner på bommen…

  • mrmille

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 10:41

    jopp, en psycho2 på 26m2 och 15m/s så lär du inte behöva oroa dig för att landa… alls…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.