Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies hoppvändning?

  • hoppvändning?

    Publicerad av graf på 3 augusti, 2004 vid 15:56

    hmm. jag har nu kommit såpass långt i min kite kariär att jag klarar av att hoppa samt göra en snurr bakåt i luften typ 360. eller bakåtvolt. då jag oftast kitar ensam beroende på att jag bor relativt långt ifrån alla andra kitare. skulle jag uppskatta om jag fick en beskrivning på hur jag nu ska göra när jag vill snurra i luften samt byta körriktning. tacksam för svar.MVH Jimmy.

    dirk_diggler svarade 19 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bohm

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 17:58

    terra denna:
    http://www.pkra.info/jumps/TOESIDE%20540%20BACK%20ROLL%20TRANS.wmv

    Det Gäller bara att våga rotera. Första gången jag testade kom jag bara ett halv varv o låg i vattnet så jag hade näsan åt samma håll som LE. En mycket intresssant upplevelse då detta medför att kiten styr åt fel håll……

  • curry

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 18:11

    det är bara att göra som du brukar fast du drar i bakhanden när du precis börjat rotera, då kommer du att få fart åt andra hållet när du gjort din 360.

  • roland

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 19:09

    hoppas på det bästa

  • dirk_diggler

    Medlem
    5 augusti, 2004 vid 21:12

    gör som dom andra säger, dra i bakre handen när du roterar. kiten måste nästan komma runt så att den är på väg mot dig för att du ska få med dig någon fart därifrån, annars dör kiten bara av att den är för långt ut i fönstret. du måste alltså vara väldigt snabb och räta upp kiten när du landat. timingen kommer! har du en liten drake som är snabb är det bara att dra ner den snabbt som fan åt andra hållet precis innan du landar. kallas även transition om du nu ville veta det

  • graf

    Medlem
    6 augusti, 2004 vid 14:51

    klart att jag ville !!! tack ska ni ha. vad skulle man göra om man inte hade denna fantastika tråd att skriva på?

  • dirk_diggler

    Medlem
    6 augusti, 2004 vid 19:00

    de e ju klart, det är så jag gör iallafall. finns säkert många knep som andra har också, hoppas det hjälpte lite iallafall

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies hoppvändning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.