Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hört på stranden….

  • Hört på stranden….

    Publicerad av mattias-j på 19 februari, 2009 vid 09:19

    AA och AB har legat och pressat mot varandra i Fos sur Mer sista två dagarna. AA accelererar enligt uppgift lite bättre, men AB smyger ifrån på “straight line speed”… Jag mötte Lassie…lalala

    jester svarade 15 år, 2 månader sedan 15 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • hanko

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 10:06

    @Mattias J 531213 wrote:

    AA och AB har legat och pressat mot varandra i Fos sur Mer sista två dagarna. AA accelererar enligt uppgift lite bättre, men AB smyger ifrån på “straight line speed”… Jag mötte Lassie…lalala

    Å jag hörde precis på min strand att AB är snabbare på halvvind och inte så snabb på “TOK-SLÖR”. AB+ brädorna lite fladdriga men grymt snabba. Kräver sin man….i längd o vikt..hehe!

  • Knatte

    Gäst
    19 februari, 2009 vid 11:18

    Spännande rykten, inga fler rykten på gång??:smile:

  • rasmus_w

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 11:22

    Det som brukade viskas förr var väl att AB offrade en del kontroll till förmån för toppfart, vilket gjorde att han var grymt snabb i mellanvind men tappade kontrollen när det verkligen blåste pung. Då drog Dunken ifrån eftersom han inte offrade lika mycket kontroll. Typ. Fast jag tror “förr” betyder typ 1995 i det fallet.

  • mrpop

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 14:04

    Jag tror AB kommer vinna någon eller några PWA tävlingar i år.

  • imported_macts

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 14:08

    @MrPop 531259 wrote:

    Jag tror AB kommer vinna någon eller några PWA tävlingar i år.

    Ja det vore rätt ballt om han gjorde en satsning på både speed å slalom i år…så mycket som han verkar segla nu förtiden var det nog länge sedan han gjorde…spännande

  • larsd

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 20:33

    På windmag´s sida finns en kort videosnutt från drabbningen. Tyvärr menlöst headcam-trams!
    http://www.windmag.com/News/2367-video-mach-2-inside-albeau-bringdal-bordes-et-toselli-a-l-entrainement-hier-a-fos-dans-45-noeuds-et-plus.html

  • hanko

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 14:36

    Usch…jag har hört på stranden…och håller med själv. Headcam är ett trams utan dess like. Länken funkade inte från jobbet Larsch, surfspärrad dator hehe!

  • larsd

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 18:33

    … och två bilder från bataljen …

  • hanko

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 21:16

    Challengerseglet ser onekligen ut att hålla formen bättre än NP-trasan!! Å AB har precis dundrat om i hög fart hehe! Såg dom rörliga bilderna nyss.

  • larsd

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 21:23

    … och här försöker AA desperat få till trimmet!

  • jester

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 21:31

    Skall bli spännande o testa nya Challenger när dom dyker upp! Ser ruggigt bra ut pådom bilder/filmer man sett…

    NPn är ju utskotad i bilden ovan, därför den ser lite skum ut…

  • glader

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 07:43

    Tycker att man ofta ser NP-segel som ser ut som russin men att de ändå går som raketer. Vi får väl se hur det artar sig när de börjar tävla på riktigt. Blir spännande att öppna spådomstråden igen efter säsong, http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=63918

  • p-malmkvist

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 12:03

    Hoppas inte det är så men jag känner mig lite osäker på NP nya designstrategi, ser ut att vara som naish boxer segel, borde ge ett topptungt segel med all duk ovanför buken på seglet??

  • tobhed

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 12:55
    P Malmkvist;532160 wrote:
    Hoppas inte det är så men jag känner mig lite osäker på NP nya designstrategi, ser ut att vara som naish boxer segel, borde ge ett topptungt segel med all duk ovanför buken på seglet??

    Nån som kan tyska och har läst testet kanske kan fylla i lite mer här, men tyska SURF gjorde nyligen nåt test på Race-segel och resultatet var väl typ att RS:Racing EVO II var bäst i test, tydligen även rejält mycket bättre än EVO I.

  • benke-2

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 16:53

    Ser ut som att Albauta har fått hybris och kör med 92 litarn i 20 sekunder, eller så har han ingen 72 litare bara.
    Bringdal ser 10 kg större och längre ut å måste ha ett bra bomtryck asså, verkar snabb.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hört på stranden….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.