Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing How to do Forwards !!

  • How to do Forwards !!

    Publicerad av voodoo på 23 april, 2000 vid 16:55

    Tips from Josh Stone!The forward is no problem. The first thing to understand is that the sail is what makes you rotate, NOT YOUR BODY! When most people learn, the dive with their body, and that kills the forward rotation. It’s the overpowering of the sail that drives the loop. So, the trick is very simple. Come off the wind at good speed, put your sail in front of you, lock your front arm, reach back with your back hand on the boom, and right as you hit the ramp, sheet in with the back hand as hard as you can. REMEMBER to keep the front arm locked in front of you. This directs the power of the sail forward and you will DEFINITELY rotate. OK, go get ‘um. Let me know if you pull it. Take care and rip hard!

    gutegustav svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 april, 2000 vid 20:36

    det svåra är nog att VÅGA göra framåtloopar.
    Tekniskt skall de ju riktigt enkla.
    Bara man hoppar ock skotar, och är kvar i fotstropparna samt håller i grejorna
    så tycks man ju i princip alltid komma runt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 april, 2000 vid 20:38

    Kastfallet i luften med fötterna i.

  • voodoo

    Medlem
    24 april, 2000 vid 06:24

    För att få “spärren” att lossna så börja med att åka sakta och gör som en forward med seglet utan bräda för att få in tekniken öka sedan farten lite i taget och vips så finns inte “spärren” kvar och det är bara att ladda!! Fungerade kanon för mig men jag har gjort felet med att kasta mig frammåt med kroppen så jag har alltid landat på ryggen!!

  • racer

    Medlem
    24 april, 2000 vid 06:46

    Jag har en polare som övar på stranden, han klättrar upp på en liten sandyna och loopar nedför, nu menar jag ingen tiometerssanddyna utan en kulle på en meter ungefär, han brukar sätta dom.

  • robin

    Medlem
    24 april, 2000 vid 08:09

    “åka sakta och gör som en forward med seglet utan bräda”…
    Vad menar du?

    /Robin

  • wap

    Medlem
    24 april, 2000 vid 08:48

    Du måste även titta bakåt det brukar vara där spärren sitter. Sedan finns det alltid undanflykter varje gång det blåser.

  • wisco

    Medlem
    24 april, 2000 vid 09:46

    med rigg å bräda?

  • voodoo

    Medlem
    24 april, 2000 vid 12:15

    Att du sträcker fram främre armen och skotar in så du får rotation i seglet men gör det i låg fart utan planing utan bara följer med seglet så du tar inte med dig brädan !!

  • racer

    Medlem
    24 april, 2000 vid 19:21

    Nä bara riggen, själv är jag glad när jipparna funkar

  • gutegustav

    Medlem
    24 juni, 2003 vid 13:31

    man ska även lyfta bakfoten mot sitt “ass”!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing How to do Forwards !!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.