Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HS vs AB+ eller något annat snabbt

  • HS vs AB+ eller något annat snabbt

    Publicerad av getwet på 15 december, 2002 vid 15:20

    Kikade på AB+ 280 och kunde konstatera att den är snubblande nära HS när det gäller rek. segelsize. AB tar 5.8-9.5 och det borde innebära att även de nyare slalom brädorna utan konkaviteter borde klara sig väldigt bra mot HS. Någon som har hört eller sett något kanske på slalomfronten?
    Ska bli oerhört spännande att se om HS:en vekligen fungerar så bra som det påstås….eller är det marknadsföring. Dubbelkonkaviteter är ju inget nytt, fanns på var och varannan bräda på åttitalet men försvann, till fördel för plana pga att de gick snabbare. Så jag har lite svårt att se fördelarna men vill gärna bli överbevisad!!
    Kompromisser, vilket jag anser HS är har aldrig varit det ultimata och jag tror det inte blir det den här gången heller. Men…..fördel med att kanske kunna ha en planka, men nu visar ju även AB+ att det går utan konkaviteter. Så nästa säsong blir nog jätte spännande att se hur det går, kanske man får byta prylar igen?

    boman svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 december, 2002 vid 18:12

    Man mot man.

  • boman

    Medlem
    15 december, 2002 vid 20:07

    Det ska bli mycket spännande att se vad som kommer att regera, AB+ lär väl vara grym i rätta händer.
    HS är mycket skickligt marknadsförd inget snack om det, men hur bra är den och hur snabb, jag tror på konceptet (mini formula) perfekt för att få fart på slalom igen
    Starboard verkar lägga ner mycket tid på utveckling av sina produkter, och dom har ju lyckats än så länge.

    Spännande blir det.

  • gegga

    Medlem
    16 december, 2002 vid 13:19

    Frågan är vad gör dom andra stora drakarna?
    typ Bic Mistral F2 Fanatic.
    Lutar dom sej bara tillbaks och låter HS bli
    en stor försäljnings framgång eller kontrar dom
    med någonting motsvarande snart?
    Nya innovatiner brukar ju sälja bra sedan får tiden
    utvisa och dom funkar bra eller dåligt.

  • getwet

    Medlem
    16 december, 2002 vid 14:01

    Hallå där Boman, såg att du skrev om AB+ “grym i rätta händer”. Har du sett eller läst något någonstans? Vore väldigt intressant att få veta vad AB:s snabbåka maskiner går för. Bringan har ju verkligen visat framfötterna tidigare på RRD.

  • boman

    Medlem
    16 december, 2002 vid 20:55

    Haloj !
    Jag har knappt läst ett dugg om dessa brädor confused.gif skrev så med mer tänke på tidigare brädor som Anders har varit inblandad i, Copello och rrd mfl. hittar jag något så ska jag dela med mig till dig.

    Konstigt nog är det väldigt lite att läsa om ab+ brädorna på dom olika formum som finns, borde vara mer….

    Hmmm undar var det blir till nästa år för min del…
    1st Hs eller AB+ kanske en Turboboster eller GT 75 kanske en SB sonic 95 eller en..en…ja varför inte…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HS vs AB+ eller något annat snabbt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.