Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HTS och VTS på North-segel

  • HTS och VTS på North-segel

    Publicerad av xhib på 4 september, 2007 vid 07:29

    Är det fler som har haft problem med att dessa markeringar sitter på fel ställe i North-segel. Jag hade problemet på ett ICE-06 men har fått nya klistermärken och info om var de ska sitta.
    Nu såg jag ett test av X-type i Surf nr 4/07 att de hade haft samma fel på deras testsegel.
    Eftersom jag tänkte köpa några nya North-segel vore det bra att veta hur vanligt problemet är.

    canoya svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola-h

    Medlem
    4 september, 2007 vid 07:34

    Dessa trimguider är ju en väldigt bra ide, men det blir lite skrattretande om de inte hamnar rätt från fabriken. Då är det ju enklare att ge en beskrivning för hur man riggar seglet istället för att försöka förklara var man skall dutta dit de nya klistermärkena.

  • oaxen

    Medlem
    4 september, 2007 vid 08:09

    På mina Voodoo 04:or stämmer VTS:en perfekt.

    HTS:en passar inte lika bra för mig som vill ha draget hyfsat centrerat. På mina segel verkar HTS-klibborna vara mer Guy Cribb-placerade med mera bakhandstryck.

    Tror inte att problemet är särskilt stort.

  • oscar

    Medlem
    4 september, 2007 vid 08:53

    På mina 6 st -06or verkar allt sitta rätt. Men det är ju bara en fingervisning.

  • canoya

    Medlem
    4 september, 2007 vid 09:13

    På semestern så hyrde jag utrustning med Northriggar hos ProCenter på Rhodos och fick då prova många olika Northmodeller. Jag märkte tydligt hur markeringarna för selen (HTS?) varierade mellan olika modeller. På en del gick det perfekt att trimma efter märkningen medan man på andra fick sätta tampen längre fram eller längre bak för att få samma balans. Det kunde skilja upp mot 5 cm mot märkningen för att få samma balans som andra segelmodeller hade med tamparna placerade vid märkningen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HTS och VTS på North-segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.