Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots hur är det att kitesurfa som nybörjare i brasilien

  • hanness

    Medlem
    17 november, 2011 vid 22:52

    Läste att du är på väg till Taiba (eller redan är där). Jag var där förra året och funderar på att åka dit igen någon gång februari-april. Började kitesurfa i somras så funderar självklar på att göra det där med. Så är jätteintresserad hur det är att göra det där. Vet att det finns ett spot en bit utanför taiba som jag stannade till vid en stund när vi åkte en beachbuggy tur förra året. Men det jag har funderat på är hur fan man ska komma dit? Går ju knappas några bussar dit. Så vore as najs om du skriver om lite sådana praktiska grejer här i tråden eller på din blogg som jag kommer följa från och med nu 🙂

  • roland

    Medlem
    19 november, 2011 vid 15:11

    Då e vinden som sämst och inte säkert att lagunen e full med vatten….Går att köra i vågorna i havet men då rekomenderarar jag downwinds!! Taiba e en liten skit håla som jag inte skulle vilja bo i!! prova aug-jan

  • hanness

    Medlem
    19 november, 2011 vid 21:23
    Roland;675626 wrote:
    Då e vinden som sämst och inte säkert att lagunen e full med vatten….Går att köra i vågorna i havet men då rekomenderarar jag downwinds!! Taiba e en liten skit håla som jag inte skulle vilja bo i!! prova aug-jan

    Låter ju skit att vinden är som den är, tyvärr är det just den tiden jag kan åka dit. Liten håla är det men lärde känna lite skönt folk där förra året så lite skoj blir det nog om jag åker dit 🙂

  • smellslikeroses

    Medlem
    24 november, 2011 vid 14:39

    Frågan är varför du packade med dig 3 brädor?

  • jensm1

    Medlem
    26 november, 2011 vid 21:36

    Tjena Hannes!

    Taiba är nice för att öva i, finns inte så mycket nattliv om man gillar sånt.
    Jag har en ny video uppe på bloggen som är från Taiba både i havet och lagonen. Du har helt rätt i att det kan vara lite knepigt med transport till o från spotten, logoonen ligger ca 3 km downwind från staden så att kommi dit är ganska lätt! 😉

    men när dubor p en pousada så går det att ordna transfer med dem, där jag bodde så var de några som hade en hyrbil så jag chippade in lite cash så kunde jag åka med dem varje dag, annars så får man chansa och snacka med folk vid lagonen om man kan få åka med tillbaka. Dock är de inte ul att gå hem, jag gjorde de den första dagen och det blev mörkt snabbt och finns inte så mycket gatulysen där… hehe så jag gick vilse men gick in på en pousada (hotel) och frågade om vägbeskrivning, men så var det någon som skulle in till byn som jag kunde åka med!

  • jensm1

    Medlem
    26 november, 2011 vid 21:37
    smellslikeroses;675966 wrote:
    Frågan är varför du packade med dig 3 brädor?

    Och svaret är att jag säljer en bräda här nere för de är värda mer i bresilien än sverige! 😉

  • hanness

    Medlem
    29 november, 2011 vid 22:48
    jensm1;676168 wrote:
    Tjena Hannes!

    Taiba är nice för att öva i, finns inte så mycket nattliv om man gillar sånt.
    Jag har en ny video uppe på bloggen som är från Taiba både i havet och lagonen. Du har helt rätt i att det kan vara lite knepigt med transport till o från spotten, logoonen ligger ca 3 km downwind från staden så att kommi dit är ganska lätt! 😉

    men när dubor p en pousada så går det att ordna transfer med dem, där jag bodde så var de några som hade en hyrbil så jag chippade in lite cash så kunde jag åka med dem varje dag, annars så får man chansa och snacka med folk vid lagonen om man kan få åka med tillbaka. Dock är de inte ul att gå hem, jag gjorde de den första dagen och det blev mörkt snabbt och finns inte så mycket gatulysen där… hehe så jag gick vilse men gick in på en pousada (hotel) och frågade om vägbeskrivning, men så var det någon som skulle in till byn som jag kunde åka med!

    Nice, jag håller med om att nattlivet är ganska obefintligt 🙁 men blir ändå ganska skönt häng med billig öl 🙂 Har en kompis som ska bo på resorten hela våren så funderar på att hänga där en stund (gratis boende) och bli bra på att kitesurfa.

    Det där med att surfa downwind låter ju soft men kommer inte klara det i början. Började kitesurfa i somras men tyvärr blev det inte så mycket för jag skadade foten när jag skejtade 🙁 Men funderar på att gå en kurs där eller något i början. Då får man ju ride med till lagunen också dom dagarna 🙂

    Vad har du använt för storlek på kite där nere? I för sig blåser det ju bättre nu än det kommer göra då men alltid bra att veta.

  • jensm1

    Medlem
    6 december, 2011 vid 15:26

    tjena hannes! Åk dit! det är sjukt nice!
    Kör en downwinder med kompisen ganska direkt, det är inte svårt, kör inte inne i vågbryten bara så kommer du klara dig fint!

    jag ahr använt 9m 95% av dagarna annars 7 och 12 väldigt sällan…

    kör hårt!

  • hanness

    Medlem
    6 december, 2011 vid 16:11

    Låter nice. Någon som vet om det låser något vid feb/mars i brasilien? Vet att det inte är säsong men är det helt omöjligt?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots hur är det att kitesurfa som nybörjare i brasilien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.