Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur är RRD MPE 258 -00

  • oldschool

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 17:53

    Han med och ha 2 stycken (tenderar å knäcka brädor)
    Tyckte den var jäkligt bra i ren sideshore….håller fint i snabba bottomturns. Funkade även hyffsat i onshore om man drog på lite större fena å det var bra tryck i seglet. Har fortfarande kvar en som ligger hemma i källaren å väntar om man nu skulle åka hem å segla ån gång. För vågsegling så håller den fortfarande hyffsad klass får jag nog säga.

    Så länge du inte betalar för mycket för den så är det nog ett gott köp.

  • oldschool

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 17:54

    Tror minsan det är MPEn jag kör med på min profil bild 🙂

  • luwa1111

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 18:20

    Håller med om att det är en riktigt bra klassisk bräda. Hoppade tyvärr av min efter ett par år men den tjänade mig väl så länge den höll. Funkar bra både i alla förhållanden. Om du ska köpa en (billigt antar jag) så kolla så att den inte är mjuk mellan fotstroppar och mastfoten:=( //Johan

  • ola-h

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 18:37

    Jag skulle nog säga att brädan är rätt “gammal” i sitt uppträdande. Om du skall köpa en beggad så får det vara bra billigt om det skall vara värt det. Den har rätt mycket scoop och mycket kurva under mastfoten, känns det som, vilket jag tycker gör den nervös. Grym på sin tid, dock.

  • robin

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 05:57

    Tack för svaren! Jag hade tänkt ha den som allround hårdvindsbräda, dvs både plattvatten och vågor. Vill ha tajta svängar, bra kontroll men framför allt en rolig känsla. Väger 85 kg.

    Låter som att det kanske inte är rätt bräda för mig, vilket ni väl håller med om? Jag tänker inte köpa fel bräda bara för att priset är rätt…

    Robin

  • dr-masse

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 11:20

    Tror tyvärr inte att den är någon bra allroundbräda för både platt och vågor.

    Men i riktiga vågor är den nog fortfarande klart najs!

    På sin tid fick de riktigt fina testresultat, och hade många nöjda ägare. Har tyvärr inte kört just MPE:n, men efterföljaren var inte dum alls.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur är RRD MPE 258 -00

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.