Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur bra går det att vindsurfa med en sånhär?

  • tsss

    Medlem
    14 maj, 2009 vid 22:14
    jon-ass;546877 wrote:

    hej!!

    Dom har nog sänkt priset, har för mig att första annonsen hade ett pris på 10 tusen eller något åt det hållet. Jag har sett den segla på Riddarfjärden för 20 år sedan. Dom är nog helt ok i svaga vindar. Tror att dom blir tunga när det blåser – misstänker att dom inte planar något vidare med dom små skroven som det är.

    Är dock nyfiken. Kanske ska vi gå ihop o köpa en tillsamans?

    hälsn Tomas

  • jon-ass

    Medlem
    14 maj, 2009 vid 22:25
    tsss;546880 wrote:
    hej!!

    Dom har nog sänkt priset, har för mig att första annonsen hade ett pris på 10 tusen eller något åt det hållet. Jag har sett den segla på Riddarfjärden för 20 år sedan. Dom är nog helt ok i svaga vindar. Tror att dom blir tunga när det blåser – misstänker att dom inte planar något vidare med dom små skroven som det är.

    Är dock nyfiken. Kanske ska vi gå ihop o köpa en tillsamans?

    hälsn Tomas

    om jag skulle vart bosatt i Stockholms området så skulle jag vart intresserad av ett “ihop köp” men nu är de lite för långt … men får se i höst kanske flyttar upp 😀

  • dane

    Medlem
    16 maj, 2009 vid 10:53

    “Den är endast använd ett fåtal gånger och har sedan förvarats i källare.”
    “Tillverkas ej idag.”
    Låter ju inte som nån succe direkt.

  • crash151

    Medlem
    16 maj, 2009 vid 12:11
    dane;547080 wrote:
    “Den är endast använd ett fåtal gånger och har sedan förvarats i källare.”
    “Tillverkas ej idag.”
    Låter ju inte som nån succe direkt.

    Hehe…
    Tänkte det samma när jag läste det.
    3500skr var säkert ny pris år 1981. Säkert impulsivt köpt på bensinstationen OK på vägen till årliga semester veckan med husvagnen på Öland.

    Första inlägget.

  • jon-ass

    Medlem
    16 maj, 2009 vid 16:15
    crash151;547084 wrote:
    Hehe…
    Tänkte det samma när jag läste det.
    3500skr var säkert ny pris år 1981. Säkert impulsivt köpt på bensinstationen OK på vägen till årliga semester veckan med husvagnen på Öland.

    Första inlägget.

    haha tror jag också!::wink:

  • tsss

    Medlem
    16 maj, 2009 vid 20:57

    Jag försökte googla på den här men fick inga träffar. Vore kul med historik osv.
    Som jag skrev i en tidigare tråd så såg jag flera såna här kattor för ca 20 år sedan, vid ett tillfälle, under Riddarfjärdsseglingarna (dom går första helgen i sept varje år). Det var någon försäljare av kattan som körde en reklamkupp.

    Om priset går ner till 2 tusen så köper vi kanske den här till att leka med,på TWCs steniga badstrand.

  • crash151

    Medlem
    17 maj, 2009 vid 00:03

    Grymma specs… 4m lång, 32kg! tung och en 6.6a. Hmmm…
    DATA
    Längd: 3,90m
    Bredd: 1,30m
    Vikt: ca:32kg
    Volym: 6,6 m2

    Men den hade vart kul att testa. Dra en fwd loop eller något…

  • jon-ass

    Medlem
    17 maj, 2009 vid 00:25

    mm vattenstarta med den 😉

  • diil

    Medlem
    17 maj, 2009 vid 09:35

    Observera att det är volymen och inte ytan som är 6,6 kvadrat. Intressant. Nytt sätt at speca segelbuk?

  • stoorfaen

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 16:13

    seriöst! volym på 6,6 kubik…undrar precis vad min segelbåt ligger på…inte långt därifrån

  • crash151

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 17:08
    Diil;547210 wrote:
    Observera att det är volymen och inte ytan som är 6,6 kvadrat. Intressant. Nytt sätt at speca segelbuk?

    Är inte 6,6 m2 kvadrat meter= ytan och 6.6m3 kubik meter= volym? Ganska mycket volym…
    Men det kan nog vara 6.6m2 som är ytan på däcket.

    Jag trodde det var seglet som var på 6.6 först.

    Tänka sig ett katapult kast med den. Krossade rev ben och byten mast… Hehe…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur bra går det att vindsurfa med en sånhär?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.