Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur dela mastfot?

  • hur dela mastfot?

    Publicerad av foobar på 15 juli, 2008 vid 14:19

    Nån som vet hur jag får av undre koppen på den här north mastfoten för att byta den lilla tampen. Jag får av allt ner t.o.m jointen men sen ser jag inget annat sätt än våld för att få av koppen.

    surfen svarade 15 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jonhand

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 17:18
    foobar;482835 wrote:
    Nån som vet hur jag får av undre koppen på den här north mastfoten för att byta den lilla tampen. Jag får av allt ner t.o.m jointen men sen ser jag inget annat sätt än våld för att få av koppen.

    Testa med våld o berätta sen hur man skulle ha gjort 🙂

  • surfen

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 19:07

    Det är väl en sprint som går rakt igenom som man slår ut med ett don…Eller en smal bult/skruvmejsel

  • foobar

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 09:22

    @surfen 482907 wrote:

    Det är väl en sprint som går rakt igenom som man slår ut med ett don…Eller en smal bult/skruvmejsel

    Jodå, det har jag gjort, men den sitter precis lika bra för det. Tänk om de förbannade tillverkarna kunde fattat att de ska ha alla gamla kataloger och alla instruktioner kvar på weben.

  • the_novice

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 16:36

    Vad är det för fabrikat?
    Har du fått ut den övre sprinten?
    Det bör då finnas en nedre sprint också men den kan vara dold. På Arrows tex så lossar man en bottenplatta som sitter med fyra skruvar under den runda plattan. Sedan kommer man åt sprinten. Vid montering så kan man ersätta sprinten med lämplig skruv och nedsänkt mutter.

  • surfen

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 16:50

    Ja då är det bara vicka och dra, kanske lite smörja så släpper den ska du se!

    @foobar 483056 wrote:

    Jodå, det har jag gjort, men den sitter precis lika bra för det. Tänk om de förbannade tillverkarna kunde fattat att de ska ha alla gamla kataloger och alla instruktioner kvar på weben.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur dela mastfot?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.