Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur det var, den första gången!

  • mexi_

    Medlem
    2 september, 2014 vid 18:25

    Grymt bra kämpat och snygg stil. Sista sekvensen när du bär upp brädan ser ju hur proffsigt ut som helst. Däremot undrar man ju vad det är för skitbräda som du försöker lära dig på….:)

    Låna en gammal pråm istället som är lite mer stabil så kommer du med ditt jävlar-anamma att rippa fett första dan! 🙂

  • enlight

    Medlem
    2 september, 2014 vid 20:59

    Det är inte jag som surfar, det är en kompis, jag filmar! 🙂

    Han fick prylarna av en annan kille här i Östersund som köpt nya. Jag nämnde att det är ju lättare på större bräda, men han tyckte det inte skulle vara något “fusk”, utan är fast beslutsam att fortsätta på sina gratis-prylar! 😀

  • s19

    Medlem
    2 september, 2014 vid 21:18

    Skitbräda och skitbräda… 😉
    Ser ut som det är gammal Mistral 303 (159 l) eller 311 (182 l) framtagen av Mathias Holmberg runt 1997-98. En grym coursebräda av den tiden och borde va hyfsat stabil även för en nybörjare… Fast stackarn har ju inte mycket vind… 😛 Men bra och envist kämpat! 🙂

  • cajan

    Medlem
    3 september, 2014 vid 07:38

    Fy f-n..!
    Satt på stranden i somras och titta på några ungdomar som också höll på att lära sig.
    Då tänkte jag att, sådan tur att man har gått igenom denna grejen när man var yngre. Såg ju jobbigt ut. Sicket dj-vla slit, hur kunde man bli in lurad i detta, och kostar gör det också
    😃

  • pedersen

    Medlem
    3 september, 2014 vid 08:10

    Bra kämpat, men……Vi köpte en Starboard Start för några år sedan. Mina tre barn (då 10, 12 och 16år) plus min far (över 70) seglade från första sekund. Brädar är då i och för sig 100 cm bred. Gammal skit dödar sporten!

  • vindsokaren

    Medlem
    3 september, 2014 vid 09:48

    Vi har alla varit där!
    Fick prova alla möjliga pråmar Bic 210, Järvinen mm.
    Första egna brädan Vinta 295 .95lit
    Var mycket bada med den innan man lärde sig kryssa.

  • hollister

    Medlem
    3 september, 2014 vid 18:27

    @Enlight 727332 wrote:

    Det är inte jag som surfar, det är en kompis, jag filmar! 🙂

    Han fick prylarna av en annan kille här i Östersund som köpt nya. Jag nämnde att det är ju lättare på större bräda, men han tyckte det inte skulle vara något “fusk”, utan är fast beslutsam att fortsätta på sina gratis-prylar! 😀

    Eller som dom sa på TV-programmet “Bullen” -Som vanligt är det inte killen som skrivit brevet som är med i filmen. 😀

    Jag gillar den silvertejpen i nosen!!

  • enlight

    Medlem
    3 september, 2014 vid 19:23

    @hollister 727379 wrote:

    Eller som dom sa på TV-programmet “Bullen” -Som vanligt är det inte killen som skrivit brevet som är med i filmen. 😀

    😀

    Här är en filmad från förra året i “FPV”! :smirk:
    https://www.youtube.com/watch?v=yCJbjzt4DYY

  • canoya

    Medlem
    4 september, 2014 vid 11:21

    Duckjipparna verkar ju sitta fint!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur det var, den första gången!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.