Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Hur fästa handtag på SUP-paddel?

  • Hur fästa handtag på SUP-paddel?

    Publicerad av mampel på 11 april, 2012 vid 13:22

    Har köpt en kolfiberpaddel av märke NaH Skwell.

    Någon som kan rekomendera nåt epoxy eller lim till att fästa handtaget med?

    Finns det någon variant av lim/smältlim eller epoxy som inte är permanent men ändå tillräckligt starkt?
    Dvs så att man på något sätt kan avlägsna handtaget igen om man tex vill korta skaftet.
    Läste på något kajakforum om något som hette Araldite. Någon som har erfarenhet av detta och vet om det funkar.

    Mvh Jonas

    mampel svarade 12 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • svenne

    Medlem
    11 april, 2012 vid 13:49

    Araldit är inte en produkt, det är en tillverkare. Och de tillverkar lim så då kan du lika gärna använda snabbepoxi.
    Smältlim funkar och är lätt att ta loss om du behöver ändra. Risken finns att det släpper om du limmar för dåligt.
    Om du använder epoxi så sitter handtaget och behöver du korta ner paddeln kan du knäcka loss stumpen ändå.
    Det spelar ingen större roll vad du använder helt enkelt, men undvik silikonbaserade grejer eftersom det biter dåligt om du behöver limma om.

  • mampel

    Medlem
    11 april, 2012 vid 16:03

    Tack för snabbt svar. Jag kör nog på epoxy. Vill ju att handtaget ska sitta fast ordentligt.

    Följdfråga: ena bredsidan av handtaget buktar ut en aning mer än den andra (väldigt lite). Jag kan inte avgöra vad som känns bäst, att ha den lite tjockare sidan in mot handflatan eller ut mot fingrarna. Vad är rätt/fel? Smaksak? Se min lilla illustration.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Hur fästa handtag på SUP-paddel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.