Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hur fästa ventilator + galler

  • Hur fästa ventilator + galler

    Publicerad av mattap på 29 juni, 2006 vid 12:02

    Jaha, då har man köpt en ventilator till taket då och ett galler som jag tänkte sätta på sidan av bussen, nu är man ju lite nervös för att sätta sticksågen i bussen så jag tänkte kolla lite först!

    Ventilatorn: finns ju en gummibussning mot taket, räcker detta? Eller har ni limmat/lagt en silikonsträng eller nåt annat mellan yttertak och ventilator?
    Hur gjorde ni på insidan? Bygde ni en distans som var lika tjock som avståndet mellan innertak och yttertak?

    Gallret: Tänkte såga upp ett hål, spraya gallret i rätt färg och limma dit det på utsidan, funkar det med Sikaflex? Nåt annat tips? Har ni satt nåt slags filter på insidan? Finns inte risken att det kommer in skit på vintern i snöyran?
    Har ni gjort något hål i innerväggen?(Jag har inte isolerat) Är lite rädd att det ska komma in fukt mellan ytter och innervägg som man inte ser…
    Någon skrev åxå om att man kunde ta bort “flärparna” som släpper ut luft bakom kofångaren och använda detta som intag, det kanske är en bra idé. Funkar det för besiktningen? Nån nackdel?

    Tacksam för hjälp!
    Mats

    mr_johan svarade 17 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • mr_johan

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 15:30

    Har inte själv gjort detta men lite allmänna tips har jag.

    Silikon ska du inte använda, det gör så att metall rostar snabbare! Glöm inte heller att måla där du sågat med sticksågen så slipper du rost. Sikaflex kan funka, det står ju emot saltvatten bra iaf men jag vet inte hur det reagerar mot metallen i karossen men det funkar ju bra mot rostfritt, aluminium, gelcoat mm.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hur fästa ventilator + galler

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.