Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur finansierar ni era prylinköp ?

  • Hur finansierar ni era prylinköp ?

    Publicerad av anonym-anvandare på 28 mars, 2001 vid 00:07

    Tjena !
    Tänkte bara fråga angående Fredrik B:s undersökning hur ni finansierar era
    prylinköp. Särskillt ni som är unga, studenter etc. men även alla andra ….
    Förekommer det banklån eller bidrag från föräldrar ? 😉
    Grymma spelvinster eller bra aktieaffärer eller bara genom hederligt arbete ?
    Själv så tycker jag det är svårt att få ihop till prylarna.
    /
    mike

    anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 mars, 2001 vid 05:30

    Det är bara att jobba så mycket man orkar och vill och sen sätta av 1500:- i månaden hela året, sälja sina förra års prylar till grymt underpris här på konfen och sen har man vips så det räcker att investera i det senaste igen.
    För oss som tycker om nya prylar och inte har några aktier eller rika föräldrar så är detta det enda sättet.
    Testade aktie grejen men det gick käpprätt åt he—-e, lade halva min nya vågis i Ericsson för ett år sedan nu finns det bara så det räcker till en boardbag. Surt. Tur att vågisarna inte ändrar shape varje säsong.

    // Aktiemäklaren //

  • mr-oizo

    Medlem
    28 mars, 2001 vid 09:42

    Får hålla med, för oss dödliga är det hederligt kneg som gäller spara och gneta och dra in på sånt som man klarar sig utan (vad det nu kan vara) har man sedan råd att stoppa undan 1500 spän varje månad tycker jag att man är ganska lyckligt lottad eller ?????
    mvh/mr oizo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 mars, 2001 vid 10:30

    Genom att låta mitt lilla skruttföretag profilera sig utåt genom just windsurfing (och
    friåkning skidor).
    Mao reklambudgeten + det faktum att om man -surfar 80 dagar bara i Sverige
    som jag gjorde förra säsongen så håller man sig i trim och slipper kanske en del
    förkylningar och klart aktivt orkar ta sig an olika fysiskt och psykiskt krävande
    uppdrag. + Att jag inte träffat någon som inte vill testa att windsurfa. Just nu är
    det närmare 20pers som ligger på. Och sånt är positivt på många olika sätt.

    Mao det jag jobbar med och w-surfing ligger mycket nära varandra.
    Mvh / Bosse

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 mars, 2001 vid 12:54

    övertid

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur finansierar ni era prylinköp ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.