Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur flyger man billigast till Maui?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 september, 2002 vid 15:06

    jobbar med ett shjysst jobb så man kan snå ihop en jäkla massa bonuspoäng.. sen kostar bara resan kanske typ 400 spänn i flygskatt…

  • s

    Medlem
    4 september, 2002 vid 08:32

    Vet inte. Men en varning vill jag utfärda! Skall du ha med prylarna? Kolla så att bolaget tar dem och vad det kostar innan du bokar! Det kan i vissa fall dubblera priset! (Lufthansa) Och ibland får du inte ens garantier att de kommer med! (Lufthansa)

    Jag flög med BA i vintras, kostade 9500 t.o.r. Då kostade det 75$x2 för att få med sig prylarna mellan LA-Maui eftersom de hade sammarbete med American Airline, BA tar med prylarna gratis! (såvida de inte överstiger 2x32kg).

    Vi flög Köpenhamn – LA – Maui med övernattning i LA på vägen dit. Det rekommenderas eftersom vi kom fram till Maui såpass pigga att vi kunde ge oss ut direkt på vattnet. I annat fall kommer man fram sent på kvällen Maui tid och är klubbad efter en så lång resa att man ändå inte kan segla bra dagen efter. Övernattningen kostade 55$ för två inklusive transport t.o.r. flygplatsen hotellet. PÅ hotelet ingick massa saker också, typ buffé på kvällen. Och kakor och grejer. Håll utkik efter Adventures In bussarna på LA flygplats. De tar villigt med sig utrustningen också, den får nämligen inte övernatta på flygplatsen efter 11/9 2001! Tidigare sas det att man kunde checka in den så fort man kommit utanför tullen i LA, gå alltså inte ut i ankomsthallen för då är det för sent. Det skall finnas en BA incheckning på “insidan”.

    Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 september, 2002 vid 08:55

    Tack för tipsen!
    Hade själv problem när jag flög till australien. Skickade grejorna separat med SAS vilket skulle vara väldigt billigt. Deet var det också, tills vi skulle resa då, de TREDUBBLADE summan!!! På vägen tillbaks till SWE hittade vi billigare flygfrakt. En bräda var chekades in gratis på flygplatsen i Perth(Ren tur antagligen, men de verkade mycket vana vid vindsurfare), resten skickadde vi med ett bolag som jag tyvärr glömt vad det heter. De var iaf jäkligt mycket bättre än SAS.
    Nån som har mer tips Maui?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur flyger man billigast till Maui?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.