Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur fort kan man surfa med en 38cm fena

  • kinetic

    Medlem
    23 september, 2009 vid 20:03

    40Knots: Inte så ofta, eller rättare sagt så ofta det lovas “bra” vind. Min undre vindgräns är kring 7-8m/s innan dess händer inget…Jag har haft knapp 35 som mest med den stora brädan o 29 fenan men då med ett mindre segel (6.8), Med 7.6 har jag som mest sett 33.5 ungefär…Jag är tämligen säker på att bräda/segel(6.8)/fena är goda för 40 knop, med en duktig seglare…Har precis satt upp ett nytt mål för i år, som jag hoppas kunna uppnå (35 i average), bara det blir bra med vind o någorlunda rätt riktning (för Habo alltså..)

  • 40knots

    Medlem
    23 september, 2009 vid 20:19

    Kinetic, jo det låter som om combon du har är god för mera än 35 knop. Mitt mål för i år är att komma över 30 i averidge. Det borde jag klara bara det blåser 14m/s. Om inte jag får 37cm fenan från select skall jag pröva 38an av JP. Den har jag faktiskt aldrig prövat. Jag är i tankarna tämligen old school: smala bräden, små segel och fenor.

  • kinetic

    Medlem
    23 september, 2009 vid 20:25

    40Knots: Ja e oxå tämligen “old school” vad gäller brädor iaf, därför jag kör på min egen shape anno 2009 😀 samt en gammal RRD från -99. När det gäller segel däremot tar jag alltid största möjliga 😀

  • 40knots

    Medlem
    24 september, 2009 vid 04:50
    kinetic;578159 wrote:
    40Knots: Ja e oxå tämligen “old school” vad gäller brädor iaf, därför jag kör på min egen shape anno 2009 😀 samt en gammal RRD från -99. När det gäller segel däremot tar jag alltid största möjliga 😀

    Jo, större segel är ju dagens melodi men förr i tiden var alla speedsegel <5.5m2.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur fort kan man surfa med en 38cm fena

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.