Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur gör djur i fullplansgippen? :)

  • Hur gör djur i fullplansgippen? :)

    Publicerad av calle_b på 25 juni, 2002 vid 16:24

    hej alla glada (o ni andra oxå)

    Nu e läget så fantastiskt irriterande att jag blir galen!
    Jag kommer runt, flippar seglet o känner att när jag ska ta det igen så känns det som jag ska få kastfall! (Och får om jag håller kvar) Vad gör jag för liter skit fel? Har kommit runt helt i planing en gång men då vart så glad att jag tappat balansen o tryckt till på lovart sidan o tappat plan…*suck*

    Nån som har lust o dela med sej av erfarenheter till denna fröjdefulla manöver?

    Ha d gott o tack på förhand!

    calle_b svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • voodoo

    Medlem
    25 juni, 2002 vid 17:17

    Låter som du bara släpper runt seglet lite försent, testa att släppa runt det lite tidigare ska du se att det löser sig ; )

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juni, 2002 vid 18:06

    Japp, du flippar nog runt seglet försent…Sätt också fram en fot nära masten innan du skotar in igen så du kan ta spjärn mot draget i seglet på den nya bogen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juni, 2002 vid 19:58

    Böj benen och “häng” i bommen med låg tyngdpunkt så ska du se att du slipper kastfall.

  • ola_p

    Medlem
    26 juni, 2002 vid 20:11

    har typ samma problem. tror det beror på att man inte ska sluta svänga bara för att man flippar seglet. De gånger jag faktiskt lyckats plana igenom har jag gjort just detta.

  • calle_b

    Medlem
    26 juni, 2002 vid 20:19

    Tack för fröjdefulla svar smile.gif Kom ut idag o prövade o e mycket nära…………………
    Imorrn ska den sitta!
    Ha d gott!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur gör djur i fullplansgippen? :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.