Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur hadde ni det igår?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 09:18

    man får nog ta surfmotorvägen till södra österlen
    nästa gång, syd borde ju också funka vid borrby.
    Var det lika bra som ringenäs vid NW?

  • xavier

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 09:27

    kan tillägga att efter 5 timmars surfande i Habo med överriggad 4.4 och endast 3×5 minnuter banan/choklad-pauser för kraftåterhämtning så var man så trött i musklerna att det inte gick att frambringa tillräcklig kraft för att fullfölja fullplaningsgipparna längs med dyningarna utanför revet.

    /Pablo – som inte hade tackat nej till lite större vågor.

  • endy

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 09:43

    Tack för den positiva kritiken, kul att det glädjer nån, själv tycker jag det är skitkul att se andras filmer.

  • enskedetomas

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 10:04

    Åkte till Svartklubbens fyr igår “Premiär” 14 mil men det var värt det 4-5.0 men inga frown.gif vågor

  • axxl

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 10:17

    Tjena Arnie!
    Jag kör järnet med dina handskar… din modning funkar perfekt! Enda felet är att man blir skinnflådd i handflatorna som s-tan… crazy.gif men bra grepp har man ju iaf. Körde 5,5h i torsdags i Habo och det tog knäcken på mitt stackars skinn. Kom inte ut förrän vid 2-3-tiden i lördags, men körde tills jag knappt såg handen framför mej… börjar sätta gipparna nu. Kanon!

  • dr-masse

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 10:34

    Det har aldrig och kommer aldrig att gå några vågor att snacka om vid svartklubben, man måste ta sig ut på utsidan för att hitta något. Väddö är bättre för vågor enligt min mening.

    Vind däremot brukar det bli gott om på nordligt!

    Surfa På!

  • aerial-arnie

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 15:06

    tjenare,

    så klart har vi massor med seler, tyvärr ingen alvedon eller ipren om så behövs… kom förbi imorgon eller på torsdag SWM har öppet hela oktober, även november. Nästa gång skall jag tänka på er. Jag åkte däremot ganska så tidigt… vid 9 på morgonen. Men löderup var säkert 100x mer utmanande än hahahabo med 4.1

    aloha
    arnout

  • aerial-arnie

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 15:17

    Andy,

    samma för mig, babord e bäst, men dem bästa förhållande var senaste dagarna styrbord. Och då väljar jag det. Heller sideshore 3mtr höga långa lines, 4.7 och styrbord än pissig onshore med en anning babord och 1mtr vågor. Ha, da choice is yours! Och så klart ska man vara lika bra på bägga håll, att bara välja samma bog hela tiden tycker jag ger ingen utveckling. Duktiga surfare rippar oafset vindriktingen, eller hur?

    I dåliga förhållande kan man ju alltid surfa. Styrbord e inget att bry sig om, det går nu lika bra vågriding mässigt, hopp däremot är verkligen inget att nämna. Mina bottumturns har jag nu verkligen förbätrat. Eftersom jag e högerbent var det innan förmycket bakben tryck med styrbord men nu lägger jag allt på frambenen. Börja nu få rejäll accelaration ur turnen, sjukt härligt.

    Stark jobbat med dina framåter, den blir väll aldrig av på riktig för min del, skittsamma så länge man har roligt!

    vi ses på vattnet!

    aloha, arnout

  • aerial-arnie

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 15:20

    hej,

    vad roligt att höra, nu är det bara att spara på dina valker!
    lycka till med gippen!

    aloha
    arnout

  • aerial-arnie

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 15:35

    bägge spots är lika bra, med undantag att det är mycket mera strömt i löderup och shorebreaket är bra mycket mer brutal. Ringenäs bjudar på lite renare vågor med mer “dansgolv” emellan medans löderup ger en mer brutal och kraftigare bryt. Vågläng e det samma med 5-6 svängar.

    Jag tror att skånes sydkust potential är lite glömmt och underkänd bland många (skånska) vindsurfare. Det här året har det alltid varit riktig bra när jag var där, man blir verkligen alldrig besviken. Eftersom det är bara 5 mil till abbekås o 10 till gislövs etc från Lund, satsar jag mera på sydkusten nu förstiden än västkusten/halmstad, som e lika bra men 15 mil borta istället…
    Att sedan sydkusten även funkar på nästan allt från N till V till S till O ger ett härligt antal riktigt bra dagar. Ända vindriktning som ger snabbt dåliga förhållande (frånlands vind och inga vågor) är NV till rakt N…

    aloha
    arnout

  • skarabe

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 09:58

    Gutt – tänkte komma in ikväll. Att vara uppe/ute vid 9 är inga problems. Du känner väl oss!! I lördags satt jag väckarklockan på 8.. Ring på mobilen – svarar jag inte så kan man ju alltid prata in och säga vart man åker smile.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hur hadde ni det igår?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.