Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur hittar jag till Trollskogen? (snabbt svar!)

  • Hur hittar jag till Trollskogen? (snabbt svar!)

    Publicerad av feg på 13 maj, 2004 vid 19:35

    Slängde ut frågan i en annan tråd och sammanhang och fick inget svar så jag testar igen.
    Eftesom jag drar till Öland i morgon bitti är snabbt svar mycket bra.

    -“Hur hittar jag till Trollskogen?”

    Gärna en utförlig beskrivning eftersom jag inte varit norr om brofästet på Öland utan bara i Hagapark.

    Tack på förhand. /feg

    feg svarade 19 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • styret

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 20:00

    vafan ska du till trollis vid sydväst för?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 20:00

    Vad fan skall du där och göra när det är syd.
    Annars leta efter Änggärdsudden ovanför Böda.
    Sen 1 km till norrut
    ÖWCare

  • feg

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 21:31

    Sa jag att jag skulle dit i morgon? Nej!
    Sa jag att jag visste vilken riktning som är optimal? – Nej!
    Bad jag om en väderprognos? – Nej!
    Bad jag om snorkiga kommentarer? – Nej!

    Behövde snabbt svar eftersom jag från och med i nu i kväll är “datorlös” pga resa till Haga och därmed kanske inte kan få tag i en vägbeskrivning (kanske fråga en inföding på plats?) men kanske vill besöka detta mytiska ställe vid eventuell nordvind.

    Trotts ovan är jag tacksam att “annonym” behagade svara med en beskrivning. Tack!

    Erfarenhet från förra året på Kalmar sjukhus.
    – Jag rusade in på akuten med blodet rinnande från ögat och ber om hjälp.

    – Svaret blir (ej ordagrant men meningen var densamma); -“Vafan kom du hit för, tror du detta är nån jävla ögonmottagning eller?”

    – En del tjafsande ledde till svaret (ej ordagrant men meningen var densamma); -“Ögonmottagningen ligger på i hus 18 våning 6, det vet väl alla, ser du inte att jag fikar och pillar mig i naveln?”

    – Efter ytterligare tjafsande blev svaret (ej ordagrant men meningen var densamma); -“Vafan tror du jag är en jävla karta eller? Fråga i pressbyrån hur du hittar till hus 18 våning 6 och låt mig äta min jävla bulle i fred!”

    Väl på våning 6 i hus 18 får jag höra att de inte finns någon läkare på platts och sedan kom droppen som nästan fick bägaren att rinna över.
    Kärringen frågade mig om jag ville att hon skulle kalla in jourläkaren, detta utan att ens ha kollat på mitt öga själv.
    Jag skrek nästan -“Vafan tror du din sinneslöa kossa; att jag åker till er förbannade jävla akutmottagning, tar emot skit från era snorkiga och sura intagssköterskor i en kvart för att sedan orientera i 10 minuter samtidigt som mitt öga blöder bara för att vända i dörren innan någon ens bemödat sig med att ens titta på mitt öga som blöder! AAAARG!!!”

    Summan av detta samt svaret på min lilla fråga om vägbeskrivning är att jag ser en trend i sättet att besvara ej 100%:iga frågor som är lite trist.
    Skäll ut personen för att den ställer fel fråga vid fel tillfälle eller kommer till “fel ställe” (trodde iof att akuten var till för akuta grejjer som blödande ögon) med fel fråga.

    Tilläggas bör att jag i övrigt bara har positiva erfarenheter av Öland och omnejd samt personerna däromkring.

    /feg

  • watertouch

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 21:54

    Om du kunde strosa omkring i en halvtimme så var det väl inte så akut? wink.gif

  • lasse_kna

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 23:01

    Har aldrig varit där, men sök på Trollskogen här http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html så får du en karta.

  • styret

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 04:19

    okej. lessen för att vårt betende kan anses som snorkigt. Men om du r på öland och det skulle smyga sej på en nordostlig kuling så kan du nog räkna med att det går att fråga nån local om vägbeskrivning eftersom du knappast lär bli själv där isåfall.

  • basse

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 05:22

    Är du i haga med SV så slipper du ju köra hela ön för vågor…. rulla ner till Grönhögen istället….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 06:52

    Tips – kolla in Trollskogen på spotguiden – http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=4&areaId=22&windDir=ALL

    Finns detaljerad karta…

    //PelleK

  • lars_k

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 07:00

    En klurighet är att du måste öppna en grind in till höger vid Trollskogs – parkeringen. Den var olåst när jag var där men jag vet inte om den alltid är så lättforcerad. Genom grinden sen är det några km på grusväg rakt österut tills du ser vattnet vid en stor skogsglänta. Där viker du norrut på en knagglig skogsväg. Där den tar slut ligger den lilla stenudden med fetbrytet. Lycka till.

  • drakglenn

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 07:06

    Finns det Tomtar i Trollskogen? grin.gif

    //Glenn…..

  • lars_k

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 07:13

    Där finns både tomtar och troll. Allt för att skrämma de små liven. Tar man fru och ungar med sej kan de roa sej med det medan man själv roar sej på brytet.
    Rena familjelyckan.

  • feg

    Medlem
    23 maj, 2004 vid 19:42

    Tackar PelleK, det var en bra länk, men det blev aldrig av att leta upp stället. Får se nästa gång på Öland.

    /feg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur hittar jag till Trollskogen? (snabbt svar!)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.