Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur hittar man det j…. hålet

  • skotten

    Medlem
    5 september, 2007 vid 09:45

    isnt that what Calle calls his little girlfriend, or is just that I do not understand swedish that well??

  • virena

    Medlem
    5 september, 2007 vid 10:35

    Tack för alla tips. Får nog bli gräsmattan då det är helt omöjligt att få det tyst i min lägenhet. Fläkten låter hur mycket som helst.

  • pepa

    Medlem
    5 september, 2007 vid 11:02

    Gå till den där lilla bassängen där alla ungar pissar i Majorna. Jag kan komma bort och hjälpa dig!
    /Sanna

  • krillan82

    Medlem
    5 september, 2007 vid 11:29

    jag kan åxå hjälpa dig att hitta hålet… TihiTihi

  • virena

    Medlem
    5 september, 2007 vid 13:31

    @Pepä 411838 wrote:

    Gå till den där lilla bassängen där alla ungar pissar i Majorna. Jag kan komma bort och hjälpa dig!
    /Sanna

    Det var riktigt smart Sanna. Har inte tänkt på det. Är du i gbg på fredag? Vore supersnällt om du vill hjälpa till så kanske vi kan ta en fika efteråt.

    Kram kram

  • henkeman70

    Medlem
    5 september, 2007 vid 13:39

    Ledsen Virre, den där basängen är redan tömd. Fontänen på Järntorget funkar ju annars… 😉

  • virena

    Medlem
    5 september, 2007 vid 14:07

    @henkeman70 411879 wrote:

    Ledsen Virre, den där basängen är redan tömd. Fontänen på Järntorget funkar ju annars… 😉

    Fasen oxå:frown:. Järntorget hade ju vart nåt, vet inte hur den där långa saken skall få plats i fontänen. Folk kommer väl tro att det är doldakameran eller nt. Får nog bli gräsmattan ifa.

  • casper

    Medlem
    5 september, 2007 vid 15:14

    Jag har samma problem så jag pumpade lite hårdare, då började bladdern expandera på en liten yta vid ventilen som en ballong.
    Så var försiktig!

    @Martin 411750 wrote:

    Gör lägenheten så tyst som möjligt (stäng fönster, stäng av ventilation osv), och pumpa sen upp bladdern ganska hårt så att hela blåsan expanderar en aning. Då expanderar även hålet och du kommer förmodligen att kunna lyssna dig till läckan. Små pyshål kan vara så luriga att dom knappt märks när bladdern är lätt uppblåst, men om man pumpar upp mer så öppnas hålet och luften börjar pysa ut. Lyssna dig till ungefär vart det är och gör sedan närsöket med diskmedelsblandat vatten.

    Bladdern tål för övrigt en rejäl expansion så du behöver inte oroa dig för att den ska sprängas i första taget (inom rimliga gränser naturligtvis).

  • gonzo

    Medlem
    5 september, 2007 vid 15:33

    kolla om det inte är ventilen som läcker den packninget kanske är sliten

  • patrikol

    Medlem
    5 september, 2007 vid 19:32

    Du blandar vatten och diskmedel i en vatten sprayflask spraya över bladdern eller LE så ser du var läckan är. Sommar halvåret på gräsmattan, vintertid i gymnastiksalen.

    Mvh Patrik

  • johnk

    Medlem
    5 september, 2007 vid 22:53

    @Virena 411708 wrote:

    Jag hade lite vatten och diskmedel på det där som jag trodde var hålet. Oj, det blir spännande om jag måste tvålan in hela den där långa saken. Får ju inte plats i lägenheten ju. Å vad kladdigt det skall bli. Tur att min inneboende inte är hemma.

    Tack för hjälpen

    Mycket roligare att lasa om man inte vet att det ar en trasig bladder det handlar om.

  • pepa

    Medlem
    6 september, 2007 vid 07:33

    Har lagat hundra bladders och aldrig använt diskmedel.

  • enlighted

    Medlem
    6 september, 2007 vid 08:15

    Du kan ju alltid ta dammen i Bältesspännarparken annars Virena, eller varför inte Poseidon… Men det helt rätta hade väl vart att hoppa ner till pingvinerna eller sälarna i Slottsskogen =)

  • virena

    Medlem
    7 september, 2007 vid 08:54

    Äntligen skiner solen och jag är ledig så jag tänkte göra ett försök på min bladder för att vara tydlig! Så att inga freudianer kan misstolka något. Som soiclapedagog skulle jag själv tolka det tidigare inlägget som förlängeutanattkunnakitafrustration.

    En lite fråga till bara, om jag nu hittar hålet på bladdern skall jag då tvätta med sprit innan jag sätter fast den lilla klisterlappen på?

    Tack för alla tidigare tips

  • skotten

    Medlem
    7 september, 2007 vid 10:14

    should be fine just to roughen it up, I aint sure if the alcahol would hurt the bladder, although I cant see why it should.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur hittar man det j…. hålet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.