Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur hittar man till Torkelstorp?

  • Hur hittar man till Torkelstorp?

    Publicerad av niklas-j på 9 mars, 2007 vid 12:50

    Halloj, har läst att det ska va bra speed ställe i Torkelstorp… Någon som har en vägbeskrivning dit och lite spot tips om vindriktningar mm??
    Och hur gör man för att kunna va med och tävla i speed,,, segel nr mm?
    /Thanx
    Nillepromille

    surfan svarade 17 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    9 mars, 2007 vid 12:56

    Hej!

    Torkelstorp låter jag nån annan svara på då jag själv inte hittar dit..

    På F2 Speedchallange förra året så behövdes segelnummer. Antingen går du med i svenska vindsurfingförbundet (kostar 200SEK/år för amatör ) och då får du atutomatiskt ett segelnummer, eller så “köper du” ett tillfälligt segelnummer på plats för en mindre summa. Så funkade det förra året och troligen även detta.

    För GPS-tävlingar tror jag inte att det kommer att krävas några siffror i seglet, där läser du av din GPS med jämna mellanrum (regler kan variera mellan olika tävlingar).

    Klart du ska tävla i speed!

  • jester

    Medlem
    9 mars, 2007 vid 15:13

    Hejs!

    Vägbeskrivning har du på GWCs hemsida: http://www.gwc.se/templates/main.asp?iMenuID=189

    Var försiktig med fåren, dom är helt orädda… 😀 Och se till att fråga någon local om var stenarna finns, och trots att man vet var dom finns, så händer det ganska ofta att man får slipa fena efter man kört på TT..

  • lbj

    Medlem
    9 mars, 2007 vid 15:24
    Niklas J;369142 wrote:
    Halloj, har läst att det ska va bra speed ställe i Torkelstorp… Någon som har en vägbeskrivning dit och lite spot tips om vindriktningar mm??
    Och hur gör man för att kunna va med och tävla i speed,,, segel nr mm?
    /Thanx
    Nillepromille

    Kolla in TeamSweSpeed.se och klicka Speed Site
    Kolla även in SweSpeed West Cup

  • bjornen

    Medlem
    9 mars, 2007 vid 17:46
  • surfan

    Medlem
    9 mars, 2007 vid 23:31

    jag är där på lördag!!!

  • jester

    Medlem
    10 mars, 2007 vid 09:26

    Damn… Glömde vår egen site…

  • niklas-j

    Medlem
    10 mars, 2007 vid 20:09

    Grymt…… det här forumet är grymt….. Tack för alla svar.
    Har beställt min Gps nu dessutom… det blev en Garmin Foretrex 101, så se upp alla speedare, snart kör jag ifrån er…

    /Niklas

  • surfan

    Medlem
    10 mars, 2007 vid 21:58

    vad kul!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur hittar man till Torkelstorp?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.