Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur kallt är det egentligen?

  • Hur kallt är det egentligen?

    Publicerad av tobbe247 på 30 mars, 2012 vid 15:27

    Hur är temperaturen nu mellan Göteborg och Varberg?
    Vad har ni på er när ni surfar?
    Behöver man torrdräkt eller flera lager?
    Jag har en 5/3 + handskar, skor och beanie, räcker det tro?

    Jäkligt sugen på ett premiärdopp snart! 🙂

    tolvsbo svarade 11 år, 12 månader sedan 11 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • spitchen

    Medlem
    30 mars, 2012 vid 16:21

    Är det öppet vatten är det bara att köra, se till att ha bra dräkt skor och luva bara. Torrdräkt ska inte vara nödvändigt om du inte har tänkt ligga i vattnet hela tiden 🙂

  • mattsson-andreas

    Medlem
    30 mars, 2012 vid 17:44

    Körde premiär igår för i år. Visserligen med torrdräkt men det är inte så farligt alls frös ingenting bara man håller igång hyffsat. 5/3 lär funka bra.

  • dameli

    Medlem
    30 mars, 2012 vid 18:02

    Körde idag (premiär) i 2-3h inklusive mycket badande med 5/4 + väst med huva och underställ, 7mm skor och 3mm handskar. Det var för varmt fick svalka av mig ett par gånger genom att släppa in vatten.

    Lima postade denna länk för ett tag sedan: http://www.klart.se/hallands-v%C3%A4der%C3%B6-nidingen/vattentemperatur.html

    Är behagliga 5-6grader nu i vattnet

  • larssa

    Medlem
    31 mars, 2012 vid 07:23

    Ca:7cm kallt för tillfället

  • fabulan

    Medlem
    31 mars, 2012 vid 09:14

    Rena sommartemperaturerna nu i mars ju! En 5/3, mössa, skor och handskar så klarar man sig året om.

  • lima-ko

    Medlem
    31 mars, 2012 vid 09:22

    Ja, det börjar bli riktigt behagligt i vattnet, snart skippar jag skorna =).

    Jag kör nu med bra 5/4-dräkt som har dragkedja på bröstet=tätare i halsen, huva med inbyggd krage, 3 mm vantar och 5 mm skor. Kör även våtshorts/-kalsonger under vilket jag tycker är väldigt skönt om man skulle få in vatten.

    På vintern kör jag samma men kompletterar med en kite windstopperjacka (som nästan helt eliminerar vindavkylningen). Fryser mer eller mindre aldrig om kroppen men fötterna och händerna är det jag blir kall om först, efter ca 1-1,5 h, vilket brukar bli en lagom session när det är så pass kallt.

  • umesimon

    Medlem
    31 mars, 2012 vid 09:49

    En 5/3 med underställ funkar året om. Nu fryser inte ens snoret till istappar så det är bara att köra på. Här nere i Skåne är det redan behagligt i vattnet…

    Kyla härdar 🙂

  • stenevinge

    Medlem
    31 mars, 2012 vid 16:29

    Nä det är lungt, körde idag i 16s/m och snöstorm , badade en del . Har dock semi dry 6/5/4 cskin med 7mm skor och 5 mm gloves .. Det funkar fint… Underbart att få ta premiäre 🙂

  • johanw

    Medlem
    31 mars, 2012 vid 17:13

    de e lungt blir 5e dagen i rad för mig imrogn!! annars kan du ju testa o se om du tycker de e kallt kanske..

  • viktor77

    Gäst
    31 mars, 2012 vid 17:51

    Fan, har du inte varit ute ännu? Vattentemperaturen har gått från 2 grader till runt 7 på några veckor här i Skåne. Fick till och med kyla av mig igår när solen stekte. 5:e dagen för mig också. Blir Skanör i morgon, rak onshore så det är fram med vågbrädan.

  • tolvsbo

    Medlem
    1 april, 2012 vid 14:07

    Var ute i Oslofjorden i två timmar
    5/3, väst med huva, skor o handskar. Underställ och yllsockar
    Tre gradering vattnet o luften, frös om fingrarna.

    Någon med tips om handskar/vantar som e varma?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur kallt är det egentligen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.