Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur kommer man snabbt igång

  • above_the_law

    Medlem
    17 augusti, 2010 vid 08:40
    JagkallasPiotrellerPete;626135 wrote:
    Vem har rekommenderat dig det?

    Ja, vem?
    När du väl gått en kurs hos en seriös kiteskola är det stora kites som gäller för att utvecklas, särskilt i Sverige!
    Du ska ändå inte ut i starka vindar…
    En stor SLE-kite drar jämnare och är mindre snabbsvängd (lättare kontrollera) och ger fler timmar på vattnet.
    Stor TT-bräda är också en fördel!

  • above_the_law

    Medlem
    17 augusti, 2010 vid 08:42
    Solomin;626167 wrote:
    Min rekomendation är att köpa en leksaksdrake (100 kr) som går att styra, de är 10 ggr så snabba som en kitesurfing kite så man lär sig styra draken. Detta gör man innan man går en kurs så att man slipper lägga kursen på att lära sig styra draken.
    Jag gjorde så och var uppe och åkte lite på kursen och kunde ta höjd dagen efter kursen.

    Jämför med den andre på kursen som lärde sig styra draken men inte så mycket mer, så var det väl investerade pengar.

    Bra tips!
    Inte kul som instruktör heller att köra övningsdrake. Läs dessutom så mycket som möjligt på nätet och kolla progression sessions på nätet (u-tube, vimeo etc).
    Tjänar alla på!

  • pontusande

    Medlem
    17 augusti, 2010 vid 10:45
    JagkallasPiotrellerPete;626135 wrote:
    Vem har rekommenderat dig det?
    Haze;626152 wrote:
    Ja vem har sagt det till dig?
    above_the_law;626188 wrote:
    Ja, vem?

    I och för sig var det utomlands med andra vindförhållanden, men jag håller med er om att det är konstigt. Är bättre att vänta tills det blåser mindre när man lär sig eftersom det är säkrare och lättare…

    Haze;626152 wrote:
    Och så har du missat att TS bor i Sthlm. Inte så vänligt att vara nybörjare där. Inte så mycket vind och inte så goda områden.

    Jönköping eller Stockholm, sak samma… Lika dålig vind och lika dåliga nybörjarspots. Min poäng med “det går bara man vill” var inte att man kan surfa i svåra förhållanden på klippor i skärgården utan snarare att om man har viljan kan man ta sig ner till västkusten, öland eller liknande där det är bra nybörjarförhållanden.

    Lycka till!

  • platslagarn

    Medlem
    17 augusti, 2010 vid 17:56

    det bästa tror jag är att köra på frusna sjöar på vintern. den gjorde jag. räcker med 4ms. kör i max 6ms i början. as kul och lätt. men du får vänta några månader så snabbaste sättet från nu är det inte……

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    17 augusti, 2010 vid 18:35
    plåtslagarn;626295 wrote:
    det bästa tror jag är att köra på frusna sjöar på vintern. den gjorde jag. räcker med 4ms. kör i max 6ms i början. as kul och lätt. men du får vänta några månader så snabbaste sättet från nu är det inte……

    fy fan va bra svar haha

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur kommer man snabbt igång

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.