Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hur köper ni?

  • hur köper ni?

    Publicerad av hutter på 19 september, 2003 vid 12:18

    Hejsan alla!

    bara en fråga?
    Hur betalar alla sina saker som ni köper? är det kontant eller tar ni lån och gör avbetalning??
    på olika kiteshoppar så finns det ju offta avbetalning men när man köper begagnat? hur går ni tillvaga då?

    virre_bu svarade 20 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • wipeout

    Medlem
    19 september, 2003 vid 12:48

    Slanta skiten och lev på filmjölk.

  • kitesweden

    Medlem
    19 september, 2003 vid 13:18

    Hej !
    Vi är en av dom butikerna som erbjuder avbetalningsalternativ. Hos oss kan du köpa begat eller nytt på avbetalning (6 alt 12 mån räntefritt).
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

  • kongos

    Medlem
    19 september, 2003 vid 13:19

    Glöm allt vad avbetalning och lån är.
    Det funkar på hus. Ev. bil om behovet är stort.
    Kontant är det som gäller för den som vill komma undan billigast möjligt, vid nyköp.
    Begagnat, för den som vill komma undan ännu billigare.

    /E

  • hutter

    Medlem
    19 september, 2003 vid 13:34

    problemet är ju att spara ihop 10-15 tusen på några månader när man skall iväg på semester i februari och tjejen inte hovar in någon direkt stor lön smile.gif

  • melker

    Medlem
    19 september, 2003 vid 13:38

    Köp begagnat. Mycket bra drakar ute på markanden nu. Kolla in alla slingshot drakar till exempel.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2003 vid 14:28

    He he, jag känner igen ditt tankesätt.
    Då jag va på väg in i sporten så var det en omöjlighet för mig att köpa nya grejer. började därför med att köpa beg. o dela med en kompis. det funkade ganska bra men med tiden vande man sig helt enkelt att allt kostar pengar och man fick prioritera annorlunda. Mitt råd: Köp begagnat som första grejer. Du kommer ändå krascha draken och allt annat man lyckas med i början. Du kan komma över -02 blush.gifr billigt och det är generellt mkt bra grejer.Det kommer att dyka upp massa beggat nu på hösten och sen även till våren. Kolla noga på prylarna innan du köper, drakarna kan vara slitna utan att det syns.
    Däremot är ngn liten reva i duken ingen katastrof. E den inte för stor e det bara att tejpa med segeltejp. Låt tejpen härda ett par dar helst innan du kör bara.
    Inspektera särskilt stora tuben så att den är hel och inte läcker luft. Och självklart, kolla så att du har bra säkerhetssystem på din bom. Grymt viktigt eftersom du kommer att göra misstag. Det gör vi alla wink.gif
    Lycka till!
    /Fredrik C

  • kitesweden

    Medlem
    19 september, 2003 vid 18:07

    Kostnaden för ett räntefritt lån på ex 10′ blir 295:- i uppläggnig samt 25:-/mån i aviseringsavgift vilket innebär en total kostnad på 595:- om man tar det på 12 månader och 445:- på 6 mån alternativet, inte så farligt tycker vi…
    Det är inte helt ovanligt med avbetalningar..
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

  • kitelife

    Medlem
    19 september, 2003 vid 19:08

    där ligger ett grymt prisvärt paket under “slingshot utförsäljning” på köp och sälj…

    ta en titt och hör av dig till mig så snackar vi ; )

  • hutter

    Medlem
    19 september, 2003 vid 19:25

    hehe, Pan, har du kvar något liknande till sommaren?? då är jag med och sanckar… smile.gif
    skall ju gå kurs med tjejen först, sen har hon någon konstig tanke om att vi måste ha en soffa först, men jag vet inte smile.gif

    hade jättegärna handlat, ser ut att vara ett BRA pris.
    det innehåller allt man behöver utan våtdräckt, eller?

    som sagt, kanske till vår/sommar nästa år.

    känns som att det kommer bli avbetalning när det väl dyker upp.

    men en sak är säker, jag är avundsjuk som satan på er som har grejer och åker…….

    får nog ta mig en tripp ner till Askim igen och sätta mig och dregla lite….

    någon som vill låte mig flyga lite drake för skoj skull?? smile.gif

  • bohn2fly

    Medlem
    19 september, 2003 vid 20:25

    Kolla priserna i Danmark på begagnad marknaden. Min polare köper en hel del därifrån och gör riktiga kap.

    /P

  • rambo_johnson

    Medlem
    19 september, 2003 vid 23:02

    köp beg det kommer komma en miljon beg bra prylar nu till hösten våren nära alla ska ha nytttttt

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 september, 2003 vid 09:23

    wow! Bohn2fly? Är det Bohn som i Peter Bohn? Du hoppar fortfarande ser det ut som? smile.gif

    /Rasmus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 september, 2003 vid 13:09

    Vill du ha en billig bra drake så köp min skoop2 11,5m2 (2003) komplett (linor, bom, drake, väska, pump och segeldukstejp om det skulle behövas) Jag har också en S sele, men den kanske inte passar. Hör av dig om du skulle vara intresserad.
    kickanen@hotmail.com

  • virre_bu

    Medlem
    20 september, 2003 vid 14:51

    Säger bara en sak.
    Natura wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hur köper ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.