Senaste nytt Forums Hur lagar man våtdräkten?

  • inge

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 08:25

    Hej!

    Jag har spräckt min våtdräckt i skrevet och den har jag sytt ihop med nål och tråd. Inte för att det är det bästa men det fungerar bra.
    Lycka till!!

    /Inge

  • fnassel

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 08:41

    Det finns ett lim som är gjort för våtdräkter! “Rigo”
    Finns att köpa i närmsta välsorterad surfaffär.
    Om revan är stor bör du sy den först och limma utvändigt.
    Ha kul!
    Fnassel

  • jopi

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 19:35

    Min erfarenhet av Rigo är att det sitter kvar i max 10 minuters segling.
    Köp Casco LiquiSole på MAXI. Sitter som berget och bildar en fin seg fog.

  • the_novice

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 19:53

    Håller med, Liquidesole finns väl dessutom i varje litet snabbköp. Har lagat skor med detta utan ngr problem (det höll i alla fall för ca 6 timmars segling i lördags).

  • jpeter

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 20:08

    LiquiSole är för hårt för att laga en våtdräkt med har jag hört. Köp riktigt neoprenlim istället.

  • jopi

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 20:29

    Jag har många liquisole lagningar och tycker inte att det är för hårt. Limmet påminner om GUL limmet som man kunde köpa för många år sedan men som verkar ha upphört att säljas, var väl “för bra”. Har en tub Rigo som jag egentligen borde kasta, men det kan ju finnas flera märken som är bättre.

  • calle_kuling

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 22:33

    Liqusole är bra, mina våtskor är typ 9 år gamla pga det.. Men till våtdräkten funkar kanske neoprenelim bättre, liqusole kan lätt flaga efter ett tag om man inte lägger på ett tjockt lager.

    Låt neoprenelimmet torka (ej blött) innan du pressar ihop. Du bör väl också sy med “stretchtråd”. Annars kan du kanske laga med extra neoprenetyg, finns ofta i dykbutiker, billigt..

  • fnassel

    Medlem
    26 augusti, 2003 vid 07:49

    Jag har en lagning i grenen på en av mina våtdräkter gjord med Rigo och sytt! Den höll 2 år sedan sprack det vid sidan av lagningen och jag tror det var sömmen som orsakade detta.
    Lagade igen i höstas, men har knappt använt den dräkten sedan. Håller dock fortfarande.

    Fnassel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Hur lagar man våtdräkten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.