-
Hur ljup fena i lomma bukten?
Tänkte köpa sjögräs fena. Lurar lite på hur djupgånde jag skall välja. .
Är de någon som har lite erfarenhet och tips på vad som är max djup innan man börjar få problem??
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur ljup fena i lomma bukten?
Tänkte köpa sjögräs fena. Lurar lite på hur djupgånde jag skall välja. .
Är de någon som har lite erfarenhet och tips på vad som är max djup innan man börjar få problem??
Hur tänker du nu???
Jag tror att du nog ska rikta in dig på att köpa en fena som passar dig och din bräda. En riktlinje jag kör är att köpa gräsfenan ca 25% grundare eftersom gräsfenan är mer bakåtsvept och således ger mer yta per cm djup. Har t.ex en Drake 38cm fena till min starboard och klarar mig bra med en 29cm Weedbuster även med 6.9:an på…
MVH
Johanc
Var nog lite otydlig. Skall försöka förklara mig lite Rekomenderad fena för segelstorleken jag tänker använda går 36cm djupt. Och jag undrar om de funkar bra i lomma bukten då de är extremt grunt o långgrunt där.
På vissa rev kan det nog bli en del problem vid lågvatten, kör själv 23cm, har gått på vid reven några hundra meter ut vid extremt klågt vatten. Det är ju dock bara sand.
Aha!!
Precis som på Haga Park då!! Ärligt talat tycker inte jag det förändrar något.. Bättre ha en fena som funkar till brädan än att lägga ut ett lakan på nåt som man ändå bara får spinout med. Kör du 36cm vanlig borde 28-29cm Weedbuster funka. Eller förresten, köp 29cm, om ett år lär den väl vara nere på 28
MVH
JohanC
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur ljup fena i lomma bukten?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.