Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur ljup fena i lomma bukten?

• Hur ljup fena i lomma bukten?

Publicerad av anonym-anvandare på 28 augusti, 2005 vid 13:05

Tänkte köpa sjögräs fena. Lurar lite på hur djupgånde jag skall välja. .
    Är de någon som har lite erfarenhet och tips på vad som är max djup innan man börjar få problem??

johanc svarade 19 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • johanc

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 17:30

Hur tänker du nu???
    Jag tror att du nog ska rikta in dig på att köpa en fena som passar dig och din bräda. En riktlinje jag kör är att köpa gräsfenan ca 25% grundare eftersom gräsfenan är mer bakåtsvept och således ger mer yta per cm djup. Har t.ex en Drake 38cm fena till min starboard och klarar mig bra med en 29cm Weedbuster även med 6.9:an på…

MVH

Johanc

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 17:41

Var nog lite otydlig. Skall försöka förklara mig lite Rekomenderad fena för segelstorleken jag tänker använda går 36cm djupt. Och jag undrar om de funkar bra i lomma bukten då de är extremt grunt o långgrunt där.

• clemens

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 18:20

På vissa rev kan det nog bli en del problem vid lågvatten, kör själv 23cm, har gått på vid reven några hundra meter ut vid extremt klågt vatten. Det är ju dock bara sand.

• johanc

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 08:38

Aha!!

Precis som på Haga Park då!! Ärligt talat tycker inte jag det förändrar något.. Bättre ha en fena som funkar till brädan än att lägga ut ett lakan på nåt som man ändå bara får spinout med. Kör du 36cm vanlig borde 28-29cm Weedbuster funka. Eller förresten, köp 29cm, om ett år lär den väl vara nere på 28 tongue.gif

MVH

JohanC

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur ljup fena i lomma bukten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.