Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur man knäcker en bräda.

Taggad: 

  • Hur man knäcker en bräda.

    Publicerad av yann på 29 augusti, 2010 vid 20:12

    Lite strapless gopro-action från i tisdags. Viss risk för illamående 🙂 Klicka vidare in till Vimeo och se den i HD istället.

    [ame=”http://www.vimeo.com/14525332″]Snap a board on Vimeo[/ame]

    byguy svarade 13 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • virena

    Medlem
    29 augusti, 2010 vid 21:55

    Nice:smile:

  • above_the_law

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 05:28

    Najs Yann!
    Exakt samma ställe som min favoritbräda knäcktes i mån eller om det var tisdags i Läjet.
    Hur många lager glas ska man behöva lägga för att få dom att hålla för ordentliga strapless airs egentligen???
    Kanske dags att något märke börjar göra brädor i träsandwich-konstruktion på superlätta block och epoxy med hollow-glass etc…
    Är det inte något sådant material som Chrille jobbar?

  • yann

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 06:11

    Ett pris man får betala när man vill ha lätta brädor 😉 Finns nog ingen bräda som väger mindre och samtidigt är såpass stark som Placebo är. Kruxet är ju att bibehålla flexet men samtidigt ha förstärkningar på rätt ställen. Inte helt enkel. Den är inlämnad till Uffe nu. 2 lax för lagning och förstärkning. Hade det vart en vanlig poly hade jag fixat den själv men låter helst bli att kladda med epoxy-sandwish.

    Ska istället försöka få tummen ur och förstärka upp den här med två lager extra glas. ‎…LOST Speed Demon III 6’3″ x 18 3/4

  • hengo

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 20:20

    grymt snygga airs!!

    Hur har du fäst den däringa GOPRON?

  • dalen

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 20:40

    Säg hur brädan skall vara så får du en som håller. Inte svårare än så!

    Jävligt snygga air´sssssssssssssssss
    Gött jobbat!

  • yann

    Medlem
    31 augusti, 2010 vid 05:15

    Tack!

    Jag har fäst den med en sån här. Riktigt smidig att få på och av. Drar jag ner trimmen fullt når jag kameran och kan trycka på knapparna.

    product_img_25_128x128.jpg

  • nundy

    Medlem
    31 augusti, 2010 vid 07:17

    Seegt.. jag fick agera ding repair man efter en cutback där jag fick lippen in mellan fötterna. Den gick av som en liten kvist 🙂 Inga förstärkningar på denna plankan, undrar om det skulle gått bättre med..

  • yann

    Medlem
    31 augusti, 2010 vid 08:20

    Tung lip! Kite eller vanlig surf?

  • nundy

    Medlem
    31 augusti, 2010 vid 13:41

    Den skyldiga 10m2 ligger under och gömmer sig, hade extra tryck mot pedalerna pga detta… hade jag varit ett par tiondelar tidigare ute och lite mindre fart hade det nog gått bättre 🙂 Fast det är ju spray man är ute efter.. hehe. Plopp sa det

  • byguy

    Medlem
    1 september, 2010 vid 07:09

    nundy.
    Startade brottet vid styrbords sidofenbox? Hade du någon lagning eller ding i snittet? Skumtyp; PU eller EPS?
    Yann.
    Beträffande brädors styrka är det beroende av materialval , typ av konstruktion, samt korrekt utfört arbete. Ingen kan bygga starkare än någon annan, med samma konstruktion och material om arbetet utförts korrekt.

  • nundy

    Medlem
    1 september, 2010 vid 07:46

    Godmorgon! PU.. Har inte märkt något ding i det området vad jag vet.. reagerade själv på beliggenheten. Ganska säker på att var rent mekaniskt då det kändes som att läppen började spotta i området precis framför brottet samtidigt som jag hade bakfoten på paden. Den gick av ca 5 cm bakom den fenboxen som var närmast vilket gjorde det lite krabbigt när jag lagade den, orkade inte plocka ur och sätta in ny så jag klippte ut i duken och förstärkte extra på railsen istället.

  • byguy

    Medlem
    1 september, 2010 vid 10:12

    nundy.
    Snyggt brott på brädan. Jag har bara sett liknande med inplastade fenor och mycket kraftig grundstötning på uppstickande sten (vindsurfing). Kanske det är läge för dopingkontroll?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur man knäcker en bräda.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.