Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många är vi?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 december, 2002 vid 16:13

Om du menar södra hälften av Sverige så är jag med… smirk.gif

Hmm, Dalälven kanske är gränsen crazy.gif

\myZk

• anonym-anvandare

Medlem
    19 december, 2002 vid 16:17

Precis. Låter rimligt att dela Sverige vid Dalälven…

Under Göteborg/Stockholm är ett annat förslag…

/Xristian

• zoolander

Medlem
    19 december, 2002 vid 17:33

jag är på! cool.gif

• mons

Medlem
    19 december, 2002 vid 17:39

om vi räknar söder om hallandsåsen, vilket låter som södra sverige så är jag med!

• kitelife

Medlem
    19 december, 2002 vid 18:42

Som måns men vi kan ta med till Halmstad…

• mons

Medlem
    19 december, 2002 vid 18:55

på gränsen till norrlad, men ok. upp till halmstad

• sirgomez

Medlem
    19 december, 2002 vid 19:11

jag är oxå med.
    Ä-holm

• anonym-anvandare

Medlem
    19 december, 2002 vid 19:44

Kulturgränsen går vid Hässleholm, sedan är det Samojeder/Kristian I

• kitesweden

Medlem
    19 december, 2002 vid 22:10

1 st här i norra delen smile.gif
    Skämt och sido vi är ca 15-20 st bara i Luleå !
    Om man räknar kitesurfing och kiteskiing/kitesnowboarding etc
    /Lars

• anonym-anvandare

Medlem
    20 december, 2002 vid 06:47

Uhh!
    Jag ar i australien raknas det?
    Narmare bestamt Geraldton och Corronation Beach.
    Svaga vindar men det racker oftast till Kite. Grymma Kitespots med helt platt vatten innanfor revet dar de bryter, ca 2m hoga.
    Jag behover nog en storre Kitebrada an min 136cm Wakeboard. Utbudet i Kiteshoparna suger dock men kan en 158cm Airrush 2003 va nat kanske? Mutant! Den ar 42cm bred. Det later mycket for mig men det kanske funkar. Vad sager ni som brukar aka Mutanter? Volym i bradan brukar mest va ivagen har jag en kansla av men den ar ganska tunn iallafall.
    Jag anvander 15.5m² ARX-Kite och vindarna verkar mestadels ligga mellan 5 och 7 kanske 8 m/s.
    Mina vindsurfingpolare borjar klattra pa vaggarna efter en vecka utan vindar over 10m/s men tillrackligt for mig varje dag. grin.gif
    //Oskar

• anonym-anvandare

Medlem
    20 december, 2002 vid 08:02

Sållar mig resten i den södra delen av Sverige.

/Melker

• kitelife

Medlem
    20 december, 2002 vid 17:16

funkar bommen som den ska? när kommer du tillbaka?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 december, 2002 vid 03:38

Bommen funkar som en drom for mig som ar van vid vristleach. Blev ordentligt spolad med slacka linor och trassel som foljd. Quickreleasen funkade inte den gangen efterssom allt snott sig runt chacklet och baren mm. Mycket latt att snurra tillbaka bommen nar man loopat. Depowerfunktionen med kulan ar svaga lanken tycker jag. Vid harda krascher kan ena sidan lossna och kiten svanger snett som foljd. Ioch for sig latt att fixa tillbaka men anda irriterande. Jag sitter nu och forsoker fa tag i nya mittenlinor efterssom de borjar bli mycket slitna. Jag far kora i 6-10 m/s varje dag och det ar sandoken overallt sa det sliter fort pa chicken-linorna. Gar ej att ersatta med vadsomhelst efterssom det ej far vara nagon knut pa ena linan.(Quickreleasen skulle ej funka da). Jag kan inte splajsa en sadan lina sjalv sa du kanske kan hjalpa mig att finna en importor i Australien. Alternativt skicka ett par sjalv om du har nagon reserv liggandes. Om inte, lagg in deras adress till hemsidan.

Overlag sa funkar bommen super och dessa problem ar ingenting emot att behova kora med vristleach och alla system skulle slitas lika fort har. Mojligtvis inte inplastade varianter.

Min adress ar:
    Chapman Road 323
    Geraldton
    Australia

Svara mig pa surftrip2003@hotmail.com om du skulle skicka dem sjalv. Jag behover bada mittenlinorna, The grey ones!

Vad ar det for matt pa mutanten och vad kommer den kosta i sverige?

4 veckor kvar tror jag. Vi ror oss kanske mot Margeret river om vinden fortsatter vara svag.

Vi ses i sommar!
    //Oskar

• anonym-anvandare

Medlem
    22 december, 2002 vid 09:59

Tjena, kul att du gillar den smile.gif Linorna är nog lättast om du beställer själv från tillverkaren eller om dom har en Åf i aussi…
    Adressen är; http://www.kiteproshop.com

Tråkigt att höra att dom slits så fort (eller är det som du säger omständigheterna som gör det). bra att veta då får man se till att ha reservlina hemma till sommaren (en anl. till det här lilla testet…)

Om dom inte kan skicka till dig så ska jag försöka hjälpa till härifrån, hör av dig isf. ett tips så länge kan va att vaxa linorna (stearin eller annat vax) så håller dom lite längre…

Hoppas det hjälpte

• anonym-anvandare

Medlem
    22 december, 2002 vid 10:23

…Skriv ett mail till kitelife@telia.com

Har inte din adress kvar och skulle vilja undra lite om web som vi diskuterade grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många är vi?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.