Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur många kör formula i sthlm ?

Taggad: 

  • Hur många kör formula i sthlm ?

    Publicerad av pajas på 25 september, 2002 vid 20:32

    Flyttar snart till sthlm och funderar starkt på att börja lite smått med formula om jag bara hittar prylar till bra pris … man har ju ambitioner att bli vågseglare oxå … så ansträngd budget just nu
    där jag bor nu seglar ingen formula så det har inte varit så lockande o börja segla själv och inte ha nån att fråga osv vart i sthlm seglas det oftast formula ? vore kul o klämma lite på en formulabräda…och få lite inspiration

    anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • getwet

    Medlem
    25 september, 2002 vid 21:45

    Fördelen med Formula är väl just det att du kan köra i princip var som helst, när som helst. Men ett bra tips är att besöka Fituna på våren/försommaren för där samlas ofta alla typer av seglare, även formula gänget.
    Svårt att svara på hur många formula seglare det är, tävlingsaktiva gissningsvis 10-15 st (Jona, Per eller Jimmy får rätta mig om jag har fel)men betydligt fler nöjesseglare med formula utrustning. Jag vet också att allihop gärna ser fler formula seglare, och gärna bjuder in till träningar mm. Ett problem kvarstår dock…..man hänger aldrig på när det blir kryss:)

  • pajas

    Medlem
    25 september, 2002 vid 22:54

    gäller bara o hitta prylar som det är nu till bra pris … eller om man ska satsa på nytt o köpa på avbetalning …
    jag vill iaf få fler seglings timmar …
    om jag nu köper en formula och kör 10.0 eller nått då lär väl knappt min fanatic Bee på 124 liter och 8.0 vara värd o ha kvar … för när formulan blir för stor kan man väl gå ner på mina 90 liters slalomprylar och 6.5 typ … rätta mig om jag har fel

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2002 vid 06:50

    Hej,
    det stämmer att du kan gå ner direkt på dina slalom prylar när du tycker att det blåser
    för mycket för formulan. Fast behåll din 8,0, det är en storlek som fungerar bra på
    formulan när vindstyrkan börjar gå över 10m/s.

    Jag säljer förresten min Formula till ett bra pris, om du är intresserad kan du
    nå mig på 070-267 25 63, den finns i Stockholm.
    Mvh / Stefan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur många kör formula i sthlm ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.