Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur mkt ska jag pumpa LE?

• Hur mkt ska jag pumpa LE?

Publicerad av hengo på 7 februari, 2003 vid 23:17

Jaa? hur mycket vågar man pumpa???
    ska den vara såpass hård att man kan hålla den i startpossition? alltså stående på kanten utan att den behöver vind för att hållas upp? eller finns det något annat enkelt sett att veta då det är tillräckligt med luft.
    tycker de e lite scary, speciellt såhär på vintern. tänk om det bara skulle säga pang… så står man där med en ihopskrumpen liten trasa.
    är helt ny, iallafall på inflatofronten. så mycket tacksam för svar!

hengo svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2003 vid 05:36

Stenhart!!!!!!!!! Det ar sa vi kor i Cabarete! Na, allvarligt talat sa kor sa tipparna kommer upp och lite till. Nya slingshot kan du iofs pumpa tills pumpen gar sonder (sanna fakta), men du kanske inte ska gora den pa en sleten 2001 eller nat i den stilen…

Peps – http://www.toeside.nu

• richi

Medlem
    8 februari, 2003 vid 10:03

Kiten ska hålla för mycket tryck. Gör den inte det så är det inget att ha…Du ska inte behöva vara orolig för att pumpa i sönder tuberna.

/Rikard

• anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2003 vid 14:05

Alltså vänta lite här nu… vi snackar *vinter*. Det är en helt annan sak på sommaren då du behöver en hård LE för att kunna vattenstarta kiten o dyl. Pumpa *inte* LE stenhård på vintern, sätter du den med lite kraft från höjd ner i isen/snön så kan du räkna med att blåsan smäller. Du behöver dessutom inte ha LE särskilt hårt pumpat på vintern eftersom du inte ska vattenstarta den iaf. Visst du förlorar kanske lite prestanda genom att inte ha den hårt pumpad men det spelar ju ingen roll på vintern då det är så jäkla lätt att ta höjd i vilket fall.
    Annars kan jag varmt rekommendera en schysst foil på vintern, man klarar av att rigga/rigga ner själv, slipper pumpa, kan starta den i alla möjliga vinklar oavsett hur jäkligt du kraschat den, den klarar -30 grader utan att gnälla samt att du kanske blir så foil-förtjust att du börjar köra med dem på sommaren också. smile.gif
    (Förutom det så löser den även andra problem såsom värlssvälten och Irak-krisen smile.gif)

Kan ju nämna att jag säljer bl.a Flysurfer, så helt opartisk är jag ju inte…

• hengo

Medlem
    8 februari, 2003 vid 15:13

tack för alla svaren!
    jo, har en foil. 8m2 men ändå skönt att ha fult tryck för snö redan i 6m/s, med tub kiten allts¨å.
    körde med foilen o snowboard i +10m/s idag cool.gif

• villjam

Medlem
    8 februari, 2003 vid 16:26

så du vet nån som har smällt blåsan på vintern för att den varit för hård pumpad?

• psycho_se

Medlem
    9 februari, 2003 vid 11:17

Tja Cortex!
    Hur skulle en foil lösa världskrisen? confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif Ska jänkarna använda Fs foilar som ett efektivt stridsmedel kanske? grin.gif

• draksurfarn

Medlem
    9 februari, 2003 vid 17:15

Men de spelar ju ingen roll hur hårt man pumpar den för efter 2 krashlandningar/1 timme i luften e den lika lös som en falukorv. grin.gif Eller e de min kite som behöver en ny framblåsa? confused.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 februari, 2003 vid 18:27

Jag tror att Bush och Saddam är på så ruttet humör för att de har gamla tvålinors inflatos som de inte kan backa upp när förhandlingarna strandat. smile.gif
    (Ok, dåligt jag vet… men jag kunde inte låta bli. smile.gif)

• hengo

Medlem
    9 februari, 2003 vid 19:11

hahahahaha grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur mkt ska jag pumpa LE?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.