Taggad: ,

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juli, 2002 vid 13:25

    När ja brukar köra blåser det ungefär 9+ m/s. Då kör jag ett NP Soul 6.6 kvm. Det är bra kompination!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juli, 2002 vid 14:01

    har du nåt segel till salu?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juli, 2002 vid 11:49

    heh jag kör min 5.8 i 7 m/s funkar fint fint

  • tomtenissen

    Medlem
    12 juli, 2002 vid 15:21

    Eeeh? 5.8 i 7 m/s? Hur mycket väger du eg.? Jag planar inte med 6.0 i 7 m/s, och jag väger ändå bara 55 kg.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juli, 2002 vid 15:42

    Tror inte att 5,8 i 7 m/s är omöjligt i bra förhållanden för den som är rutinerad. Dvs seglar mycket och då främst freestyle. Kan utifrån det jag har sett påstå att de riktigt dutkiga seglare kommer igång grymt tidigt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juli, 2002 vid 16:45

    hej,

    min största segel är en 7.0kvm yes-sails freestyle segel och med min 92kg planar jag och min 100L exocet compact move freestyle brädan utrustat med en 24 fenan i 7m/s på plattvatten efter några gångar pumpa. Det hela beror på din vikt (om det är bara fet: du planar senare pga död vikt; men är det mer muskler: du planar tidigare pga en aktiv o spännd kropp), brädans bredd, fen typ o storleken, förhållande (platvatten, chop eller våg) och så klart din teknik.

    t.ex. blåser det 6-7m/s men det finns öppet hav med lite dyning så kan du få fart genom att slöra på dyningen och fortsätta att plana sen. På plattvatten krävs det aktiv skörstil med kort snabba pumptag och i chop blir det hela hopplös…

    lycka till med att plana tidig… bättre sen än aldrig

    arnout

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.