Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur mycket kläder under pyron!?

  • Hur mycket kläder under pyron!?

    Publicerad av lafleur på 29 oktober, 2003 vid 17:50

    Hej!

    Jag ska ner till Habo Ljung i helgen och kita. Jag tänkte testa min nyinköpta pyrodräkt.

    Hur mycket kläder ska jag ha under? Jag har köpt ett schysst underställ. Det känns som det räcker.. Eller blir det på tok för kallt?

    En fråga till..
    Hur ska man åka för att komma till Habo Ljung. Jag åker ifrån Lund.

    lafleur svarade 20 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • skejtar_henke

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 18:01

    Hur man kommer till habo…antingen kör du till bjärred först och svänger va till lomma. Mittemellen lomma och bjärred ligger habo.. Eller kör du 90-vägen emot lomma direkt och svänger av mot bjärred i stället… Om du behöver mer detaljerat så säg till så ska jag hjälpa dig… laugh.gif

  • hasso

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 18:02

    lr så tittar du i en vägkartbok

  • sidpiraya

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 18:06

    eller söker du på forumet, har svarat och postat karta på denna fråga minst en gång innan.

    /Michael

  • kitesweden

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 18:14

    Beror ju givetvis på vatten tempen, men normalt vid “kalla vatten”: Tunnt underställ+fleece byxor/tröja brukar funka ner till 4-5 grader.
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

  • rambo_johnson

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 18:20

    fan va det kondensar i pyron d e lidda surt…haha bokstavligen..

    ska no bylsa på mig ännu mer kanske

  • kitesweden

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 18:59

    Jo, om du väger det du släpper ut ur pyron = Din viktminskning smile.gif Innebär att när man kör hårt så blir det mer fukt.. vilket då kan summers till: Fukt=Lot´s of fun
    Men visst är du varm och skön ?
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

  • rambo_johnson

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 19:58

    hehe sant bara melker som inte svettas han vet inte va det är typ

  • lafleur

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 20:14

    Ok, om jag inte har inskaffat mig någon fleectröja,byxa. Går det bra med tex. “70% bomull och 30% polyesterplagg” eller drar det åt sig fukt och finns risk att man blir kall?

  • stellan

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 21:27

    Äh – denna ivriga bomullsflykt. Se bara till att ha syntet närmst kroppen en går det fint med ett lager billigare bomull som fångar upp svett och kondens. Skulle du ha en Musto med Gortex bör du ha transporterande maerial (Syntet).

    Mitt tips är att du har 2 omgångar billigt underställ som du byter efter halva dagen. Det gör jag. Ska man lyxa till det så köper du underställ Ullfrotte Orginal som du har underst sedan en Flees ovan. Ullfrotte orginal är det i särklass bästa understället under vinter. Dock ganska varmt. Inte som syntet som luktar skunk efter en dags användning. Dock är det lite dyrt typ 500 kr men kvaliten är kanon. Använder fortfarande min första Ullfrotte från 95 (äckligt va) men har köppt några nyare.
    DOm är inte snygga men helt klart bäst. Webbplats

  • melker

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 21:28

    Jag kör med ett par gamla tighta härliga skidunderställsbrallor. en långärmad hellyhansen underställströja. På dfet drar jag ett par bommulsbrallo o en vanlig sweatshirt. På detta vis så suger bommulsplaggen upp all kondens kanske inte smart men jag trivs med det och kan köra till spoten i samma kläder som jag åker hem i.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 oktober, 2003 vid 22:39

    Man eller mes kortkallingar å brynja!!!Jävla tjafs. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 08:08

    Det bästa jag tycker att ha under är
    Svenska armens underställ och en hel fleece typ Fladen.

    //

  • lafleur

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 12:22

    ok. tack för svaren!

    Ses i Habo i helgen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur mycket kläder under pyron!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.