Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur politligt är windguru? Vilken sida verkar säkrast?

  • Hur politligt är windguru? Vilken sida verkar säkrast?

    Publicerad av billing på 21 februari, 2008 vid 19:27

    Tjena!

    Ska åka till fuerteventura nästa vecka till sotavento. Kollade på windguru och det såg rätt lovande ut ändå. Hur mycket kan man egentligen lita på domdär sidorna?

    Joakim

    billing svarade 16 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • eriksson

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 17:15

    Jag tycker windguru är den absolut bästa och mest pålitligaste sidan, brukar stämma väldigt ofta. Visst brukar man kika lite på SMHI och Foreca men dom har jag absolut inte samma förtroende i.

  • aronh

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 19:00

    Jag tror det beror po. Kollar man t.ex. arkivet för Gorge i oregon som är kännt för att vara ett blåshål så ser det inte så ut. Men här hemma stämmer den ofta rätt bra. Jag har en teori om att den är politlig för vind i samband med lågtryck men mindre för lokala väderfenomen. Jag vet dock inte om det stämmer. Har inte heller något annan vädersida som funkar utomlands att dela med mig.

  • billing

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 20:29

    Okej, Förstår!

    Man får helt enkelt hoppas på att prognosen stämmer och håller sig där den är nu. Just nu står det att de kommer att blåsa ca 10-12 månda-freda vilket skulle räcka alldeles utmärkt för mig!

  • aronh

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 20:37

    Det ser riktigt fint ut. Hoppas det stämmer. Kör hårt.

  • aronh

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 20:43

    Jag kom på en sida föresten och den verkar också tro på vind. http://magicseaweed.com/Canary-Islands-MSW-Surf-Charts/5/wind/in/

  • billing

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 00:22

    Absolut! okej, ska spana in den !

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur politligt är windguru? Vilken sida verkar säkrast?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.